Marketingul afiliat in social media

affiliatemarketingwithsocia

Site-urile de social media sunt, desigur, formate din comunitati stranse in jurul unor interese. „Iar aceste comunitati sunt, prin definitie, sensibile la orice intruziune a advertising-ului”, noteaza Alicia Navarro, CEO al companiei de marketing afiliat Skimlinks, pe GigaOm.com.

Cum poti sa pastrezi echilibrul, indiferent daca esti companie si ai o pagina de Facebook/blog/forum, sau esti chiar tu un publisher si vrei sa faci bani din publicarea de continut? Iata cateva sfaturi din seria „cum sa monetizezi social media fara sa-ti enervezi cititorii”, date de CEO-ului Skimlinks:

1. Dezvaluie, fa declaratii de tip „disclosure”

Anunta planurile tale privind monetizarea inainte de a le implementa. Fii transparent si nu-ti lua cititorii/membrii prin surprindere, nu-i pune in fata faptului implinit. Spune ce ai de gand sa faci si care sunt sursele de venit.In SUA, de exemplu, FTC (Federal Trade Commission – organismul de reglementare in comert si protectie a consumatorilor) specifica faptul ca „Postul unui blogger care primeste bani sau foloase sub forma de produse si/sau servicii in schimbul review-ului/promovarii unui produs este considerat endorsement”. Dar, si daca nu esti obligat la asemenea „disclosure”, e mai bine sa le faci, macar la rubrica „despre noi”.

2. Nu te amesteca/nu interfera cu experientele utilizatorilor

E deja o regula veche si respectata de oricine se respecta, ca sa zicem asa. Oricat de importanta e conversia vizitelor in reclama si a reclamei in vanzari, advertisingul de tip intruziv – overlayere, bannere agresive pop-up, intermezzo cu butoane de inchidere sau „mergi mai departe” greu de observat, te va face sa pierzi, pe termen lung – iti vei alunga fanii. Cel mai bun exemplu de „asa da” este Google, cu AdWords. E cel mai bun exemplu ca se pot face bani cu reclame neintruzive si, mai mult, bine plasate in context. La fel, Facebook nu iti vara reclame pe gat, My Space n-a stiut sa fie mai discret in aceasta privinta… Marketingul afiliat poate fi o sursa suplimentara de venit sau poate genera vanzari pentru compania ta, dar si acesta trebuie facut cu bun simt, fara a fi agresiv.

3. Grabeste-te incet

Daca sesizezi ca membrii comunitatii tale sunt reticenti la advertising, introdu orice fel de forma de reclama gradual, testeaz-o mai intai pe numite grupuri de utilzatori; cere-le parerea, tine cont atat de comentariile pozitive cat si negative si ajusteaza ca atare. O idee buna ar fi sa introduci reclame sau promo pentru utilizatorii care nu sunt logati/abonati, sau in discutiile/posturile mai vechi.

Castiga cu WIY

4. Angajeaza-te, dar nu reactiona

Inevitabil, veri avea si plangeri si nemultumiri fata de orice forma de monetizare, dar evita sa rectionezi emotional mai ales la un numar minoritar de astfel de comentarii. Studiaza insa cu atentie din ce categorie de utilizatori/clienti fac parte acestia, daca sunt printre trend-setteri sau nu si fii foarte atent daca nu cumva doar o mana de utilizatori, dar foarte vocala, nu cumva poate afecta business-ul companiei.

5. Da-le posibilitatea de a renunta

De cate ori e posibil, trebuie sa le dai utilizatorilor posibilitatea de a opta pentru iesirea din anumite scheme de monetizare. De exemplu, posibilitatea de a dezactiva linkurile de tip afiliat. Adesea, daca ai facut totul cu decenta si fara a exagera, vor fi putini cei care vor renunta la schemele de monetizare, asa ca e mai bine sa le dai posibilitatea de a renunta daca sunt cu adevarat nemultimiti.Daca vei implementa sisteme de a face bani sau a transforma traficul in potentiali clienti fara sa interferezi cu experienta cititorului/vizitatorului si fara sa te compromiti editorial sau din punct de vedere al calitatii continutului, comunitatea va accepta deciziile tale atat timp cat ii informezi si te consulti cu ei.






Got something to say? Go for it!