Cum faci bani pe amazon sau cum fac unii bani pe seama credulilor

Cu totii cred ca ati fost bombardati in ultima vreme cu reclame pe facebook care duceau catre niste ciumpalaci care, DESIGUR, te invata sa faci bani pe AMAZON, fiindca, ei se plictisesc, se gandesc ca trebuie sa dea lumii inapoi ce au primit de la viata si in principiu n-au alta treaba pe planeta asta decat sa ajute pe altii.

Desigur, acum ORICE om de pe planeta asta cu minim 2 neuroni in cap, si-ar da seama ca omu, din moment ce isi ocupa din timp sa “ajute” pe altii inseamna ca, de fapt si de drept, lui nu ii merge atat de bine pe cat se lauda ca ii merge afacerea, LOGIC, ca doar altfel n-ar avea timp de pierdut invatand pe altii, treaba, care oarecum, intr-o forma sau alta, i-ar putea chiar crea concurenta, si atunci, vrea sa isi mai rotunjeasca putin veniturile din niste “cursuri” impachetate frumos dar care la finalul lor, cursantii vor ramane cu o niste bani aruncati, o incercare nereusita si cu o donatie facuta in contul autorilor!

Evident, ciumpalacii nu’s prosti deloc … adica la asa planeta, populata in mare parte de oligofreni de genu fanilor lui Lorand Soares sau cum il cheama pe sectantu suprem, care apropo, ii si promoveaza pe ciumpalaci … ca doar na … homuncul la homuncul trage, dar sa revin ca tot o dau din paranteza in paranteza … la asa planeta, nu ai cum sa nu-ti fuga mintea sa nu te mai obosesti tu facand ceva pe lumea asta cand poti sa ii prostesti pe prosti cat de bun esti tu la ceva, corect!

Dar acum haideti sa va explic ce voiam de fapt sa va spun de homunculii astia si de cursurile lor …

Cursurile astea gen Amazon Set Up sau cum le spune … nu sun tocmai rele … dar … ceva foarte important de precizat, NU SUNT COMPLETE, asadar lipsesc informatiile pe care daca le-ati stii, nu v-ati mai apuca, dandu-va seama ca nu-i chiar asa roza treaba pe cum pare. Printre multele lucruri care nu vi se spun sunt si cele legate de taxe, atat cele de la amazon cat si cele vamale si asa mai departe, nu vi se mai spune nici faptul ca, ce sa vezi, cei de la Amazn

La ultimul curs Amazon SetUP daca nu ma insel au avut mai bine de 400 de cursanti. Cursul costa 1500 euro, cu discount ajungea undeva la 1100-1200 euro. Cursul tine 4 luni. Sa mergem pe scenariul pesimist:

1100 euro * 400 oameni = 440000 euro / 2 organizatori = 220000 euro / 4 luni = 55000 euro/luna. Multi n-ati vazut toata viata voastra atatia bani in mana si ei ii iau lunar pentru 2 ore pe chat in fiecare sambata. Poate asa va ganditi de doua ori inainte. Si ca sa vedeti si ce fac ei cu banii vostri: https://www.facebook.com/huditan

Huditan vinde pe magazinul lui protectie de inot pentru copii. Ce crezi tu ca se intampla daca din greseala sau intentionat chinezul foloseste materiale proaste sau contaminate si un copil din America ajunge sa faca o boala de piele, urticarie, eczema, etc. Voi credeti ca merge ca la noi? Intr-o secunda ajungeti la sapa de lemn si trei generatii de acum incolo o sa aveti de platit daune.

E irelevant cati vand, asta e vrajeala de prost gust, important e cati si-au recuperat macar banii investiti, nemaivorbind de profit. Lumea trebuie sa stie ca la o afacere de genul asta banii pe curs sunt o mica parte, in realitate rista sa pierzi oriunde intre 5000-10000 euro. Aici intra cursul, stocurile initiale in functie de cate produse listezi si cheltuielile cu Amazon. Interesul Amazon e sa vanda produsele pe care le are in depozit nu sa ti le depoziteze tie gratis pana ce reusesti sa le vinzi asa ca ai taxa de inmagazinare. Daca nu le vinzi in scurt timp cheltuielile se aduna.


Va prezint mai jos un comentariu al unui cititor al blogului zoso.ro

Afacerea a mers intr-o oarecare masura pana la inceputul lui 2016 si se baza pe plata de reviewuri false. NU mai merge, aruncati banii pe fereastra, practic le finantati alora stilul de viata si determinati si pe altii la randul lor sa se inscrie la asemenea cursuri sperand ca vor da lovitura. Pentru restul lectura placuta.

Capitolul 1. Background info

Afacerile de genul asta poarta o denumire in vocabularul mioritic, bisnita. In marea lor majoritate se bazeaza pe inducerea in eroare a cumparatorului final, prin crearea unui imagini de produs premium/bun.

Cum se face acest lucru ? Sau mai bine zis cum se facea pentru ca de ceva vreme e contrar termenilor Amazon. Prin platirea de review-uri false. Existau retele/site-uri mari care intermediau acest lucru, vanzatorul platea acestor site-uri un abonament si in schimb avea posibilitatea sa ofere coduri de discount la produsele lui pe aceste platforme online.
Pe aceeasi platforma cei care erau dornici sa faca review-uri se inscriau in catalog si primeau coduri pentru diverse produse. E de notat ca in general cei care fac asta sunt persoane cu venit redus din America, femei casnice, concediu maternal etc, oameni in general cu posibilitati financiare reduse si care n-au ce face cu timpul lor.

In schimbul produselor primite se angajau sa lase un review produsului, singurul lucru pe care Amazon ti-l impunea la momentul respectiv era sa lasi un disclaimer cum ca ai primit produsul pt review la discount(marea lor majoritate sunt cu 100%) dar ca nu ai fost obligat in nici un fel sa dai un anumit rating. Asta e teoretic, pt ca in practica erai nevoit.

Rationamentul e destul de simplu, retelele care intermediaza oferirea de coduri de discount pentru produse verifica aceste ratinguri si daca oferi multe sub un anumit prag in curand nu vei mai avea acces la produsele cu discount din portofoliul lor.

Incepand cu 2016 erau semne in piata ca Amazonul o sa interzica in curand posibilitatea de a cere review-uri pt produsele oferite cu discount. De unde ?

Se cristalizase deja un trend prin care lumea incepea sa evite Amazonul tocmai din pricina acestor review-uri, nu mai stiai ce cumperi. Nimic nu e mai neplacut decat sa iei un produs care sa se dovedeasca in final ca are o calitate indoielnica si sa fii nevoit sa il trimiti inapoi. Din gigantul cu picioare de lut care se facea ca nu vede ce se intampla, Amazon s-a intors la 180 de grade si a ajuns sa dea in judecata vanzatorii pe care i-au depistat ca plateau pentru review-uri false.

In iarna 2016 Amazon inchide complet robinetul, interzice complet posibilitatea de a cere review in schimbul unui discount. Acest lucru a starnit tone de plansete pe canalele de reddit ale vanzatorilor ca le ia painea de la gura. De asemenea daca produsul NU a fost cumparat de la Amazon nu mai poti lasa review deloc (toate reviewurile sunt verified purchase lately). Review-urile vechi care aveau disclaimer inclus au fost sterse de Amazon si ratingurile produselor au fost recalculate. Mai sunt multe altele care au fost platite dar fara disclaimer si care sunt mai greu de sters automat.

Practic poti oferi discount-uri dar cam degeaba, nimeni nu o sa se mai sinchiseasca sa lase review. Asta nu inseamna ca unii inca nu incearca sa gaseasca si acum ocolisuri, cea mai simpla e sa iei legatura cu oamenii respectivi, le virezi banii celor dornici + small fee, le spui ce sa cumpere si sa lase review. Sau apelul la rude sau prieteni si rambursarea banilor. Si aceaste tactici sunt in afara termenilor Amazon dar mult mai greu de dovedit.

Sunt greu de dovedit dar nu imposibil, daca apar intr-un interval scurt de timp multe review-uri din aceeasi zona geografica automat sunt sterse pe motiv pe review-uri platite. E usor de depistat daca sunt de exemplu review-uri din Romania, sunt putini clienti care activeaza pe amazon.com, imediat se aprinde beculetul daca apar de exemplu 5 reviews in 24 de ore pentru un produs. Mult mai greu de demonstrat daca e vorba de un oras din America, gen San Francisco. Ce zic luati-l pe post de exemplu, nu cunosc algoritmii Amazon in detaliu si nici n-am lucrat la ei.

Capitolul 2. Legatura cu povestea spusa de tine

Vanzatorii apeleaza putin la psihologia umana. Produsele vandute trebuie sa se incadreze pana intr-un anumita suma, sa zicem 30-40 de dolari, acest fiind un fel de prag pentru americani. Nu se justifica efortul de a returna produsul daca e prost pentru o asemenea suma, e ca si cum noi am lua o teapa de 30 de lei. Inghiti galusca si data viitoare eviti pe cat posibil sa iei chestii ieftine de pe Amazon. In general pretul e pus astfel incat sa fie 3x costurile de productie/transport/marketing:

– 1x se duce pe costuri
– 1x se duce la amazon pt ca ei fac toata logistica
– 1x profitul tau

Exista si un prag minim, pe undeva la 10 dolari pt ca deja nu mai e rentabil sub acest nivel, acoperi costul cu Amazonul si cheltuielile si nu ramai cu mare lucru. Ca sa mentina costul jos si sa maximizeze profitul de multe ori se aleg produse de calitate indoielnica voluntar sau involuntar. Voluntar adica il alegi tu cu buna stiinta. Involuntar adica chinezii iti trimit initial niste sample-uri beton si dupa o perioada incep sa trimita numai produse praf mizand pe faptul ca tu faci shipping direct catre depozitul Amazon, adica nici nu vezi produsul la fata. Pretul platit chinezului dicteaza in final in mod direct calitatea produsului.

Cei care au prins momentul inainte de 2016 au facut ce stiau mai bine, au platit pentru reviewuri false. Daca n-ai reviewuri pe Amazon sansa de a creste organic ca sa scoti bani vanzand produse de duzina (in gama de pret 10-30 dolari) tinde spre minus infinit. Asa au ajuns in scurt timp la incasari destul de mari raportat la banii investiti, rulajul fiind imens pe o piata ca Amazon.

Afaceristii nostri s-au prins prin martie 2016 de ce avea sa se intample cu politica Amazon cand probabil au inceput sa le si scada incasarile. De atunci s-au reprofilat pe cursuri vanzand pielea ursului din padure. Ce a mers la ei nu prea mai mergea, dar nu e ca si cum trebuiau sa spuna asta si alora carora le vindea cursul. Stilul lor de viata flamboiant cu poze de prin te miri ce tari pe unde calatoresc puse pe facebook a fost de ajuns sa ia ochii multora si sa se arunce, scuzati expresia, ca musca la rahat fara o minima cercetare. Rata de succes al unei afaceri Amazon FBA estimez ca e sub 5% in momentul asta.

Amazon SetUP este organizat de Claus (Claudiu Stanculescu) si Hudi (Alex Huditan). Magazinele pe care vand ei si pe care nu vor sa le faca publice desi afirma ca sunt foarte mandri de realizari (de ce nu inteleg) sunt:

Pentru a verifica care este procentul de review-uri false pentru un produs exista destule site-uri dedicate pentru asta, gen http://fakespot.com. Procentul pe care il obtineti este unul orientativ, se bazeaza pe analiza semantica a reviewurilor folosind machine learning (multe cuvinte de lauda de exemplu, o anumita topica a frazei, etc).






Got something to say? Go for it!