Smarter_way_USA

Rolul SEO în crearea de conținut

03/10/2018 | Diverse | 1,236 views

Înainte să ia amploare platformele de social media, principala sursă de trafic pentru site-uri erau motoarele de căutare. Să optimizezi conținutul pentru Google (cel mai mare motor ca volum de căutări: aproximativ 70% din totalul de căutări pe desktop și 90% din căutările pe mobil, potrivit Netmarketshare) rămâne una dintre strategiile de bază pentru promovarea eficientă a conținutului.

Azi, cu atât mai mult cu cât Facebook a redus dramatic traficul organic către site-uri, publisherii se îndreaptă din nou spre SEO (search engine optimization) ca sursă stabilă de vizitatori.

SEO înseamnă să creezi conținut care îndeplinește condițiile pentru a fi indexat cât mai sus de motoarele de căutare. Cu alte cuvinte, vrei ca atunci când cineva caută ceva din domeniul tău, site-ul tău să apară între primele rezultate returnate de algoritm. De ce?

Pentru că primele rezultate iau cele mai multe clickuri și cu cât cobori în listă, cu atât ai șanse mai mici să fii văzut. Potrivit SmartInsights, primul rezultat din Google atrage aprox. 30% din clickuri, al doilea, 15%, al treilea, 10%, iar rata de click scade pâna la sub 2% la următoarele rezultate – și asta doar pe prima pagină de rezultate!
wecontent.ro
Traficul organic, venit natural din Google, are mai multe avantaje:

  • Este gratuit (nu trebuie să plătești pentru poziționarea în sine; asta nu înseamnă că nu plătești specialiști de conținut și SEO pentru a avea rezultate bune)
  • Oferă o sursă constantă de vizitatori, chiar și pentru conținut publicat cu ani în urmă
  • Te ajută să-ți crești brand awareness-ul
  • Este o sursă de vizitatori care te-au căutat ei pe tine, deci pleci de pe o poziție de încredere în relația cu ei
  • Poate fi o sursă de clienți potențiali dacă site-ul este optimizat pentru captarea de lead-uri

Implementarea SEO durează și trebuie făcută bine pentru a avea rezultate, mai ales dacă operezi într-un domeniu în care concurența pe anumite cuvinte cheie e mare. Mai mult, Google schimbă constant algoritmul de indexare pentru a se asigura că returnează rezultate relevante, așa că trebuie mereu să fii la curent cu tendințele. Chiar dacă e dificil, o strategie de content marketing eficientă nu prea poate exista fără SEO. Așa că să vedem câteva dintre miturile și tendințele actuale care te pot ajuta să optimizezi conținutul.

Mituri și tendințe SEO

Algoritmii care decid ce rezultate să indexeze și să returneze s-au schimbat și rafinat de-a lungul timpului. Motivul principal este că site-urile învață ce funcționează și încearcă să manipuleze sistemul, astfel încât să fie sus în căutări, chiar dacă nu au cel mai relevant conținut.

De exemplu, mai pe la începuturi, Google detecta de câte ori se regăseau anumite cuvinte cheie pe un site și câte linkuri veneau spre site-ul respectiv și decidea astfel relevanța conținutului. Au apărut site-uri ticsite cu anumite cuvinte cheie, uneori ascunse de vizitatori, și fabrici de link-uri care trimiteau unul la altul doar de dragul Google. Azi, poți fi sancționat de Google dacă încerci astfel de practici de black hat SEO. Există multe mituri legate de SEO, parțial generate de schimbările de algoritm și, parțial, de faptul că algoritmul nu este public. Să vedem câteva dintre ele și cum stau lucrurile azi:

Mitul 1: Cu cât mai multe cuvinte cheie, cu atât mai bine

Unul dintre primii pași în optimizarea SEO este identificarea cuvintelor cheie de pe domeniul pe care vrei să “crești” și utilizarea lor ca bază pentru o strategie de conținut. Faptul că acum câțiva ani cuvintele cheie erau esențiale atunci când Google determina relevanța conținutului a condus la practica de a folosi aceste cuvinte cheie foarte des în conținut – de multe ori în defavoarea calității, relevanței și cursivității.

Realitatea

Cuvintele cheie sunt în continuare esențiale ca punct de pornire, dar nu trebuie să abuzezi de ele. Google te poate chiar penaliza dacă observă o densitate prea mare de cuvinte cheie pe un website. Algoritmii Google favorizează scrisul cursiv, natural, care folosește cuvintele cheie doar acolo unde au sens. Mai mult, nu trebuie să te chinui să folosești cuvântul cheie exact. Google recunoaște sinonimele și contextul, astfel încât informația și relevanța devin cele cu adevărat importante.

Mitul 2: Cu cât mai multe linkuri, cu atât mai bine

Ca și în cazul cuvintelor cheie, mitul abundenței de linkuri a rămas din vremurile când Google era ceva mai rudimentar în metodele sale de clasificare a paginilor. În urmă cu ceva timp era la modă practica de a obține cât mai multe linkuri, indiferent de proveniența lor.

Realitatea

Google a început să penalizeze linkurile de umplutură și să ia în considerare doar linkurile de calitate – adică acele linkuri care vin din website-uri cu reputație bună, din articole relevante etc. Așa că nu trebuie să aduni linkuri cu orice preț. Este mult mai important să relaționezi cu website-uri serioase din domeniul tău și să construiești colaborări care-ți aduc linkuri de calitate, pe termen lung.

Mitul 3: De SEO se ocupă IT-iștii

SEO sună ca ceva de care ar trebui să se ocupe departamentul de IT, nu? Până la urmă, ce știi tu despre algoritmi Google, meta tag-uri, on-page și off-page?

Realitatea

Optimizarea SEO este o colaborare continuă între cei care dezvoltă un website din punct de vedere tehnic și între cei care se ocupă de conținut și promovare. Parțial, implementarea SEO ține de developeri, însă de optimizare trebuie să se ocupe în aceeași măsură și echipa de marketing și conținut. În primul rând, trebuie să creezi conținut de calitate și relevant, creat pornind de la documentare și cunoașterea publicului țintă. În al doilea rând, trebuie să câștigi autoritate în domeniu, atât prin perseverență și conținut de calitate, cât și prin networking. Astfel, site-urile relevante vor trimite către tine și vei câștiga link-uri relevante și valoroase.

Mitul 4: Poziția în Google este totul

Da, poziția în motoarele de căutare este importantă, după cum explicam în introducere. Dar…

Realitatea

Degeaba ești în top dacă vizitatorul ajunge la tine pe pagină și nu găsește ce-l interesează. Cu alte cuvinte, dacă faci din optimizarea SEO un scop în sine și faci compromisuri pe partea de calitate, pierzi esențialul. Poziția în Google este doar primul pas din strategia de atragere a traficului tău ideal. Odată ce te-au găsit, este nevoie să le menții atenția cu ceva de valoare (conținut, ofertă etc.) și să te le câștigi încrederea.

Mitul 5: Pot și fără SEO

Până la urmă, de ce să-mi bat capul cu chestia asta complicată? Am suficientă promovare prin social media, am trafic direct, clienții mei nu stau așa mult online etc.

Realitatea

Fără pagini indexate pe domeniul tău și fără să fii prezent pe primele pagini din Google, este foarte greu să menții un nivel ridicat de trafic pe termen lung. Îți poți promova produsele pe social media (unde, mai nou, trebuie să plătești pentru rezultate – și nici atunci nu ai rezultate garantate), dar fără un sprijin din motoarele de căutare te vei lupta mereu să aduci vizitatori noi, iar asta poate fi foarte costisitor. O indexare bună în Google îți garantează, pe termen lung, un flux de vizitatori interesați de ceea ce ai tu de oferit. Iar dacă îi întâmpini cu conținut relevant și de calitate, care le oferă soluții la probleme, îi poți transforma în clienți.

Calitate sau cantitate?

O dilema pe care o au creatorii de conținut atunci când vine vorba de SEO este dacă să ofere conținut de calitate, care presupune costuri mai mari, timp mai mult și volum mai mic, sau mult conținut, mai puțin calitativ, dar care să ajute cu SEO. Răspunsul e că trebuie să oferi și calitate și cantitate.

Cantitate

Cu cât ai mai mult conținut, care acopertă subiecte diverse și ia forme variate, cu atât ai mai multe șanse să captezi atenția audienței. De asemenea, ai șanse mai multe să arăți că ești relevant în domeniul tău. Mai mult, Neil Patel, unul dintre cei mai de succes content marketeri, susține într-un articol detaliat că Google favorizează articolele lungi (peste 500 de cuvinte). El ne încurajează să creăm cel puțin câteva articole detaliate, de peste 3000 de cuvinte, care să între în detalii pe subiecte evergreen. Articolele de pe blogul lui, unul dintre cele mai populare din domeniu, au în medie peste 4000 de cuvinte!

wecontent.ro

Calitate

Nu poți comprimite pe partea de calitate din mai multe motive:

  1. Clienții tăi nu pot fi păcăliți cu conținut de duzină. Ba, mai mult, dacă ajung la tine pe site și nu găsesc informație relevantă, prezentată într-un mod atrăgător, a doua oară nu te vor mai vizita.
  2. Brandul tău are de suferit. Chiar dacă oferi produse și servicii excelente, dacă materialele de promovare sunt slabe calitativ, ele vor proiecta aceeași imagine pe întregul brand.
  3. Dacă nu oferi calitate, pierzi șansa să câștigi un potențial client.
  4. Motoarele de căutare au algoritmi sofisticați care favorizează calitatea. Între două articole care vorbesc despre același subiect și au lungime similară, cel mai relevant, cu informație cât mai utilă, ar trebui să aibă de câștigat pe termen lung.

Lucrează cu specialiști SEO

SEO e o știință. Pe lângă crearea de conținut de calitate, există o grămadă de optimizări pe care le poți face on-page și off-page – și multe greșeli pe care le poți evita. De asemenea, un specialist te poate ajuta și în fazele inițiale ale strategiei tale de conținut, atunci când faci documentarea și decizi pe ce subiecte și cuvinte cheie să te concentrezi.

Nu în ultimul rând, un specialist te poate sfătui și legat de eventualele campanii de publicitate pe care le poți face prin Google.

Despre cum să creezi conținut pentru motoarele de căutare vom vorbi și la WeContent, cea mai mare conferință de content marketing din România. Vino să cunoști specialiști în domeniu și să afli cum să ai o strategie de content marketing eficientă.

Sursa: Sabina Varga – Copywriter & Content Marketer || blacusens.ro

Tags: , , ,

Aici îți poți deschide un cont de tranzacționare

Capitalul tău este expus riscurilor.

Magazine recomandate pentru shopping online:


emag.ro FashionDays PC Garage CEL.ro
altex Aoro Carturesti logo QuickMobile