Tool-uri esențiale pentru o strategie de content marketing

02/10/2018 | Diverse | 43 views

Când vine vorba de content marketing, există sute de tool-uri și aplicații pe care le poți folosi. Unele te ajută să publici conținut, altele să-l distrubui sau să măsori rezultatele. Există o grămadă de platforme de trimis email-uri, de optimizat SEO, de identificat trenduri și așa mai departe. Cel mai bine însă, mai ales dacă ești la început, este să nu te complici foarte mult. Am făcut mai jos o listă cu tool-uri încercate, ușor de folosit și care ajută pe oricine să pună bazele unei strategii de content marketing. Toate tool-urile de mai jos sunt gratuite sau au și o variantă fără cost.

Pix și agendă / app de luat notițe

Folosește-le să-ți iei notițe tot timpul: în timpul discuțiilor cu clienții, la evenimente, când citești un articol, când vezi un video interesant etc. Richard Branson, fondatorul Virgin și unul dintre cei mai de succes antreprenori, povestește în mod repetat în cărțile lui și în articole despre cel mai important obicei din viața sa, acela de a lua notițe. Aceste notițe sunt baza conținutului pe care îl vrei crea, atât ca subiecte, cât și ca moduri de prezentare și promovare. O aplicație dedicată (precum Evernote sau Google Keep) te ajută și să organizezi notițele, să adaugi poze și să sincronizezi informația pe mai multe device-uri.
wecontent.ro

WordPress

WordPress este o platformă de publicat conținut foarte intuitivă. Multe dintre blogurile pe care le citești sunt publicate, cel mai probabil, pe WordPress. Ai la dispoziție o variantă gratuită, pe care o poți folosi să te familiarizezi cu platforma (domeniul de publicare va fi nume.wordpress.com) sau poți cumpăra domeniul tău + servicii de găzduire și să instalezi WordPress.

Medium

Dacă vrei să publici conținut în engleză și nu vrei să te complici cu propriul domeniu, Medium e o platformă populară, unde poți posta gratuit articole.  Medium poate fi folosit și complementar propriului site, ca metodă de a obține o vizibilitate mai mare pentru conținutul tău.

Google Trends și Keyword Planner

Google Trends te ajută să identifici subiectele care sunt populare și pe care le poți aborda și tu în strategia ta de conținut. E important să folosești subiecte de actualitate pentru a profita de pe urma căutărilor, dar mai important e să fii relevant pentru audiența ta. Pentru a îmbina subiectele care te interesează pe tine cu ceea ce chiar se caută în domeniul tău, folosește Keyword Planner. Acesta este un tool gratuit, parte din platforma Google Ads. Poți afla ce cuvinte se caută într-o anumită regiune, pe un anumit domeniu, câte căutări sunt pe acele cuvinte și ce concurență este pe ele. De asemenea, primești și sugestii de cuvinte cheie pe care le poți folosi. Tool-ul este destul de complex, dar te ajută mult când vine vorba de optimizare pentru motoarele de căutare, așa că merită să petreci ceva timp cu el.

Google Analytics

Un alt tool complex, dar care îți dă tot ce ai nevoie din câteva mișcări este Google Analytics. Tot ce trebuie să faci este să te loghezi, să generezi un cod pe care să-l pui în codul site-ului tău și Google începe să măsoare cine intră pe site, cât stă, de unde vine, ce device folosește șamd. Poți obține foarte multe date din Google Analytics. Important este să te concentrezi pe câteva date care sunt relevante pentru strategia ta de content marketing și să le urmărești evoluția, pentru a determina dacă eforturile tale dau rezultate.

MailChimp

MailChimp este un tool prin care poți gestiona liste de contacte și prin care poți trimite campanii de email. Poți importa liste de email-uri sau poți crea liste direct de pe un formular instalat la tine pe site. Cu MailChimp poți crea acele email-uri de abonare/dezabonare, poți face newslettere, poți programa campanii automate care trimit update-uri bazate pe Feed-ul RSS – și multe altele. Explorează platforma și încearcă diferite lucruri. Dar, înainte de a trimite ceva către contactele tale, nu uita să trimiți mai întâi un email de test către tine și să verifici dacă totul funcționează și se vede bine.

Canva

Canva îți permite să creezi rapid imagini diverse pentru site și social media. Nu-ți trebuie cunoștințe de design și poți alege dintre sute de imagini, icoane și template-uri disponibile pe platformă. Pentru imagini gratuite, apelează la Pexels sau Pixabay.

HootSuite / Buffer

Tool-uri precum HootSuite sau Buffer te ajută să distribui conținutul mai eficient. Poți programa postări pe diferite platforme de social media și poți urmări performanța postărilor. Astfel de tool-uri te ajută să economisești timp, pentru că poți posta/programa dintr-un singur loc pe toate platformele de social media pe care le folosești. Chiar dacă planifici din timp postările, e bine totuși să fii prezent pentru a răspunde în timp real comentariilor atunci când e cazul.
wecontent.ro

Alte bloguri

Pe site-uri precum HubSpot, NeilPatel.com, CopyBlogger, ContentMarketingInstitute sau Contently găsești o grămadă de sfaturi despre cum să faci content marketing – de la A la Z. Trebuie doar să cauți un subiect și afli rapid, de la oameni experiemntați, bune practici legate de ceea ce te interesează. Ce e important și atunci când cauți informații și când folosește tool-urile de mai sus (sau altele) este să nu te pierzi în detalii și să nu te blochezi în alegeri. Începe simplu, testează diferite tactici și instrumente, învață pe parcurs și – cel mai important – vezi ce funcționează pentru business-ul și audiența ta, pentru că nu există formule universale.

Despre tool-uri și bune practici în crearea de conținut vom discuta și la WeContent, cea mai mare conferință de content marketing din România. Vino să cunoști specialiști în domeniu și să afli cum să ai o strategie de content marketing eficientă.

Sursa: Sabina Varga – Copywriter & Content Marketer || blacusens.ro

Tags: , , , , , ,

Magazine recomandate pentru shopping online:


Elefant.ro FashionDays EvoMag.ro CEL.ro Answear Aoro Carturesti logo QuickMobile dEpurtat PC Garage