- Francezii circula pe calea ferata cu TGV (max. 320 km/h, a atins in probe 574,8 km/h!)).
- Taiwanezii, cu THSR (max. 300 km/h).
- Nemtii, cu ICE3 (max. 320 km/h).
- Spaniolii, cu TALGO350 (max. 330 km/h).
- Italienii, cu FRECCIAROSSA 1000 (max. 400 km/h).
- Sud-coreeni, cu HEMU-430X (max.430km/h).
- Japonezii, cu N700 SHINKANSEN (max. 443 km/h, viteza limitata operational la 320 km/).
- Chinezii, cu CHR380A (max. 486 km/h) si cu… SHANGHAI MAGLEV (max. 501 km/h, circula pe “perna” magnetica).
- Nord-americanii, cu AMTRAK ACELA EXPRES (max. 320 km/h).
- ROMANII, in anul de gratie 2017, cu trenuri care la halucinanta viteza de 60 km/h raman fara locomotiva, din cauza cuplelor care se rup in exploatare!
Va rog sa imi spuneti cum se numeste ceea ce se intampla pe caile ferate romane. Fiti cat mai creativi!
Tags: Caile Ferate Romane, CFR, TGV, trenuri