Smarter_way_USA

5 tendințe în content marketing

01/10/2018 | Diverse | 2,711 views

Content marketingul ca strategie de promovare prin conținut de calitate nu este un concept nou. Însă noile tehnologii și platforme online creează pentru branduri oportunități pentru o comunicare mai eficientă cu audiența lor. Cei care urmăresc tendințele și testează mereu noi idei au șanse mai mari să fie cu un pas înaintea concurenței. Așa că vă prezentăm mai jos câteva trenduri din marketingul de conținut din acest an. Puneți în aplicare cu încredere!

Conținut video

Toată lumea ❤️ video! Pentru utilizatori, clipurile video sunt ușor și plăcut de consumat – spre deosebire de un text, de exemplu, care cere mai multă concentrare. Pentru branduri, conținutul video e un mod excelent de a transmite mesaje către audiență. Nu e de mirare că platformele social media încurajează tot mai mult acest format. Facebook pune de ceva timp accent pe video. Acum ai posibilitatea să încarci poze de profil și cover în format video, iar clipurile încărcate direct pe Facebook au un reach mai mare decât linkurile de pe alte platforme, precum YouTube.
wecontent.ro
Instagram a lansat anul acesta IGTV prin care poți posta clipuri video cu o durată de până la o oră (până recent, limita era de un minut). IGTV este creat în special pentru vizualizarea de clipuri pe telefoane, având un format vertical. Un studiu realizat de Wyzol arată că oamenii consumă tot mai mult video și că brandurile încearcă să țină pasul.

  • {etoroCFDrisk}% dintre afaceri folosesc video în strategia de marketing în 2018 (față de 63% în 2017)
  • Utilizatorii vizualizează, în medie, 1.5 ore de video pe zi
  • 76% dintre specialiștii de marketing spun că video i-a ajutat să crească traficul pe site și vânzările
  • {etoroCFDrisk}% dintre respondenți spun că au fost convinși de un video să cumpere un produs
  • Când au la dispoziție și text și video pe o pagină, 72% dintre respondenți preferă să se uite la video

Dacă nu folosești conținutul video să-ți promovezi brandul și produsele, e timpul să începi. Nu te lăsa copleșit de complexitatea producției video. Clipurile scurte, filmate cu telefonul, sunt la îndemâna tuturor și pot fi un semn de autenticitate – și un bun punct de început. Plănuiește totuși să colaborezi și cu persoane pricepute, pentru clipuri de promovare mai complexe.

Conținut consumat pe diferite device-uri

La masă cu prietenii, în metrou spre serviciu și chiar și la birou cu laptopul în față, oamenii stau cu nasul lipit de telefon. În parc, alergătorii își verifică performanța în timp real pe smartwatch. Acasă, accesăm aplicații video direct din televizor. În 2018, brandurile nu trebuie doar să se gândească la cum arată conținutul publicat pe desktop și smartphone, ci la cum se afișează și se comportă pe toate device-urile conectate la internet: tablete, televizoare, ceasuri etc. În primul rând, trebuie să te asiguri că website-ul și tot conținutul pe care îl publici pe diferite platforme poate fi vizualizat corect pe telefonul mobil. Imaginile se afișează fără probleme? Textul este lizibil? Clipul video se încadrează în formatul ecranului? Butoanele sunt vizibile și accesibile?

În al doilea rând, începe să te gândești la cum ai putea folosi și alte device-uri pentru a comunica despre brandul și produsele tale. De exemplu, serviciul de voce Alexa dezvoltat de Amazon deja le permite brandurilor să interacționeze în noi moduri cu clienții. Există clinici care oferă servicii audio pe prim ajutor sau sfaturi despre tratamente ce pot fi aplicate acasă, branduri din nișa animalelor de companie care dau sfaturi printr-o singură comandă audio sau emisiuni TV care livrează segmente prin Alexa la cerere. Serviciilele de localizare, senzorii, device-urile interconectate și alte tehnologii ce abia acum sunt devzoltate vor crea noi tipuri de conținut și canale de distribuție. Cu cât ești mai la curent, cu atât poți beneficia de avantajele primului venit.

Conținut relevant și personalizat

Content marketingul s-a dezvoltat în parte ca reacție la tradiția de a inunda consumatorii cu reclame irelevante și de a le intrerupe activitățile pentru vestita “pauză publicitară”. Mailurile de promovare de produse au fost mutate în folderul de spam și diferite aplicații îi ajută pe consumatori să blocheze publicitatea online. Prin content marketing, livrezi conținut relevant pentru consumatori: informație de care au nevoie, în momentul în care o caută. Astfel, mesajul pe care îl transmiți nu e perceput ca o încercare de promovare, ci ca un sfat venit la momentul potrivit.

Targetarea pe criterii avansate pe care o poți face în social media permite să te adresezi doar audienței tale, cu articole, fotografii, video și linkuri care știi că sunt relevante pentru ea. Cu cât reușești să creezi conținut mai relevant, cu atât ai mai multe șanse să fii auzit, plăcut și trecut în lista de branduri de încredere.

Cum creezi conținut relevant și personalizat? Cunoscându-ți cu adevărat audiența și depunând un efort să creezi conținut de calitate. Folosește statistici despre grupul tău țintă, vorbește cât mai des cu cei cărora te adresezi și află ce preferințe au, fă sondaje online periodic, fii atent la emailurile sau conversațiile telefonice cu clienții. Adună cât mai multe informații despre clientul tău ideal și vei ști cum să vorbești cu el. De asemenea, vei afla ce tip de conținut preferă, cum îl consumă și unde. Toate astea consumă resurse, însă, în timp, cunoștințele acumulate și conținutul relevant și de calitate distribuit în mod constant vor da rezultate.

Conținut scurt și digerabil

Articolele de blog lungi, cu multă informație, sunt grozave pentru o indexare bună în motoarele de căutare. Sigur, sunt și persoane care le citesc cu plăcere din scoarță în scoarță. Însă știm cu toții că utilizatorii de internet au atenția limitată și că, de cele mai multe ori, preferă să consume conținut rapid, fără prea mult efort. De asemenea, există studii care arată că diferite grupe de vârstă preferă diferite tipuri de conținut. De exemplu, tinerii preferă conținut mai scurt și mai vizual decât cei mai în vârstă, care par mai predispuși să aibă răbdare să citească articole mai lungi.

Soluția este să-ți cunoști audiența, dar și să creezi conținut divers. Poți avea articole și ebooks care intră în detaliu pe anumite subiecte, dar creează și conținut de tip infografic, postează și informație scurtă și utilă, citate și fotografii relevante. Testează și gif-uri, Stories pe Instagram și Facebook, clipuri video scurte etc. Varietatea nu numai că te ajută să nu fii plictisitor, dar te ajută să vezi la ce reacționează mai bine clienții tăi.

Conținut interactiv

Unele branduri profită din plin de noile tehnologii și creează experiențe inedite pentru clienți. De exemplu, Ikea a folosit conceptul de AR (Augmented Reality) pentru a crea o aplicație care le permite utilizatorilor să vizualizeze cum arată produsele în casa lor.

Patagonia, brand de echipament outdoor, a creat experiențe vizuale optimizate pentru VR (Virtual Reality) pentru a atrage atenția asupra unor decizii controversate luate de președintele american Donald Trump. Campania nu doar că și-a atins scopul, dar brandul a obținut vizibiliatate crescută și a avut și mai multe vânzări imediat după. National Geographic te lasă să faci un tur virtual, cu explicații, al Columnei lui Traian, iar Spotify le dă studenților informații despre ce muzică se ascultă în școala lor. Tu ce experiență interesantă ai putea crea pentru clienții tăi?

Cum să folosești cele 5 tendințe azi

  • Postează un video live de la un eveniment sau din activitatea zilnică a business-ului.
  • Intră pe device-uri diferite și vezi cum se afișează conținutul de pe diferite pagini ale site-ului și din social media.
  • Fă o listă cu tot ce știi despre clienții tăi. Promovează o postare în social media către o audiența care se potrivește cât mai mult cu clientul ideal.
  • Creează un infografic scurt cu câteva date din domeniul tău și postează-l pe site și/sau pe social media. De exemplu, Canva e o platformă ușor de folosit, unde poți crea imagini diverse, gata de publicat în câteva minute.
  • Vino cu cinci idei de cum ai putea folosi conținutul interactiv pentru a promova afacerea ta. Apoi alege una și vezi ce ar implica punerea ei în aplicare.

Vrei mai multe idei și tendințe explicate de specialiștii din domeniu? Vino la WeContent, cea mai mare conferință de content marketing din România. Reunim creatori de conținut, specialiști în marketing și antreprenori dornici să-și promoveze afacerile cât mai eficient.

Sursa: Sabina Varga – Copywriter & Content Marketer || blacusens.ro

Tags: , , , , ,

Aici îți poți deschide un cont de tranzacționare

Capitalul tău este expus riscurilor.

Magazine recomandate pentru shopping online:


emag.ro FashionDays PC Garage CEL.ro
altex Aoro Carturesti logo QuickMobile