Ce înseamnă content marketingul? Să ai un blog? Să postezi pe Facebook? Da, dar nu numai. În acest articol explicăm pe scurt ce este marketingul de conținut și cum funcționează el.
Content marketingul e o strategie pe termen lung care te ajută să construiești relații bazate pe încredere cu clienții prin promovarea constantă de conținut de calitate. Avantajele principale ale acestei strategii sunt că:
- generezi brand awareness și brand trust
- ai o sursă constantă de clienți potențiali
- fidelizezi clienții existenți
Ține cont că:
- strategia trebuie gândită și pusă în practică pe termen lung
- poate dura câteva luni până vezi rezultate
- trebuie să aloci resurse constant
Cum funcționează content marketingul?
Principul e simplu: tu, ca individ sau brand, creezi conținut care îți demonstrează expertiza în domeniul în care activezi. Conținutul poate avea diverse forme: articole, ebooks, infografice, video, emailuri, prezentări etc. El poate fi publicat și promovat pe diferite canale: propriul website, alte site-uri, platforme de social media, publicații online sau offline sau oriunde consideri că ajungi la publicul tău țintă. În timp, publicul tău țintă vede acest conținut și începe să te cunoască și să aibă încredere în tine ca o autoritate în domeniu. Automat, va fi mai predispus să cumpere de la tine când e cazul – fie din proprie inițiativă, fie pentru că-i spui tu direct un produs.
Content marketingul nu e ceva nou sau revoluționar. Articole de promovare a produselor există în reviste și ziare de zeci de ani. Ce s-a schimbat de-a lungul timpului e modul în care lumea face marketing de conținut. Au apărut idei, metode și tehnologii noi, dar principiul de bază e același: să folosești conținut de calitate pentru a atrage noi clienți.
Și s-a mai schimbat ceva.
Content marketing vs. reclame
Strategiile de content marketing au câștigat în popularitate în ultimii ani în condițiile în care consumatorii au ajuns la o saturație în ceea ce privește metodele tradiționale de promovare: reclame care te urmăresc peste tot, spam, promovări de produse care nu te interesează și, în general, publicitate care vorbește cu toată lumea și cu nimeni în special.
Content marketingul vine cu o abordare diferită: îți dăm informația de care ai nevoie și nu încercăm să-ți vindem nimic – cel puțin nu imediat. În loc să agasezi clientul cu reclame enervante și irelevante, îl lași pe el să te descopere și să cumpere atunci când e pregătit.
Un exemplu simplu de cum poate funcționa content marketingul: să zicem că renovezi apartamentul și vrei sfaturi legate de ce materiale să folosești. Cauți informația pe Google, găsești ceva articole folositoare pe un site de profil și ții minte site-ul – poate îți mai trebuie. Câteva săptămâni ești gata să cumperi materiale, revii la unul dintre articole, observi că site-ul are și magazin și că poți cumpăra chiar de la ei cele necesare.
Content marketingul poate fi simplu sau complicat, în funcție de domeniu și de disponibilitatea de a aloca resurse (timp, bani, oameni). Ce e important este să ai o strategie minimă de publicare și promovare, să fii constant și să urmărești rezultatele.
Dacă vrei să afli mai multe cum să creezi și să promovezi conținut care te aduce mai aproape de publicul tău țintă, vezi și celelalte articole de pe blogul nostru și hai la WeContent, cea mai mare conferință de content marketing din România!
Sursa: Sabina Varga – Copywriter & Content Marketer || blacusens.ro
Tags: conferinta, content, content marketing, continut, evenimente, strategie, wecontent.ro