Antreprenorii aflați la început de drum ar fi bine să evite să dea bani pe bilete la conferințele ținute de speakerii motivaționali, care promit un succes spoit în clișee și în creșteri fabuloase – consideră omul de afaceri Mircea Căpățână, cofondator al sistemului de facturare și gestiune Smart Bill.
Într-un articol publicat pe blogul său, Mircea Căpățână spune că „antreprenoriatul e greu de învățat pentru că fiecare afacere are particularitățile ei”.
El îi îndrumă pe tinerii antreprenori să fugă „cam de toți motivaționalii #blablabla”.
„Aceia care pretind că te duc la succes fără să fie cu tine acolo, în firmă, suficient de mult timp, îți vând generalități. Nu spun că nu sunt adevărate, căci apa e, într-adevăr, udă. Din păcate unii antreprenori sunt la un nivel atât de jos încât descoperă cu fascinație acest lucru. Șarlatanismul stă în promisiunea exagerată a unui succes spoit în clișee motivaționale și creșteri fabuloase. De la oamenii aceștia învață un lucru: să vinzi. E esențial acest skill. Probabil cel mai important dintre toate!”, spune Mircea Căpățână.
Cât despre presa de business, omul de afaceri crede că aceasta trebuie „scanată” de antreprenori. „Înca mai avem ceva presă de business. Scaneaz-o! E musai să știi ce se întâmplă în jur. Jurnaliștii scriu noutăți, scriu despre alții, îți prezintă trenduri, dar nu te aștepta să înveți business din presă”.
În schimb, Mircea Căpățână crede că un antreprenor poate să-și ia instrumente utile în afaceri de la „specialiști din diverse domenii care fac bine un lucru, concret, la care vrei să devii și tu bun(icel). Gen Google AdWords”.