Cătălin Teniță de la ZeList a explicat la Radio Guerrilla, cu ce se compară impactul campaniei:
“Un fenomen viral asemănător a fost viralizarea expresiei controversate M*PSD.
Campania inițiată de Stefan Mandachi a ajuns, ca număr de impresii – adică de câte ori a fost expus mesajul publicului, online, conform surselor monitorizate de noi – la aproape 13 milioane de afisări, în cele 9 zile de la lansare, adică deja jumătate din cât făcea înjurătura celebră amplificată si de subiectul masinii cu plăcuțele de înmatriculare celebre, în perioada de vârf de anul trecut, adică 1 – 15 August.
Dacă e să comparăm cu toată perioada în care expresia a circulat masiv, România Vrea Autostrăzi este, deja, la o treime din cele 42 de milioane de impresii generate, în total, de expresia devenită virală anul trecut”.
Filmul-manifest de la care a plecat totul:
Care sunt elementele-cheie care au dus la viralizare?
În opinia lui Dragoș Stanca, exprimată în emisiune, elementele cheie care au contribuit la succesul acestei campanii sunt:
- Problema: lipsa autostrăzilor este o chestiune reală, palpabilă
- Personajul: e un om tânăr, energic, și e genul de persoana care face lucruri pentru comunitatea lui și pentru el
- Comparațiile plastice tip “Avem o Revoluție în fiecare an”
- Realizarea cinematografică
- Elementele de challenge, faptul ca a dus provocarea mai departe
La rândul lui, Catalin Teniță crede ca si emoțiastă la baza răspândirii uluitoare a mesajului. “Toți oamenii au simțit că se află în această situație“.
De asemenea, un factor important îl constituie obiectul mental al campaniei, faptul ca a propus și realizat ceva cât se poate de palpabil: metrul de autostrada.
“Din acelasi motiv, Trump cu zidul său, are success pe un anumit public, în SUA. E un element concret, usor de înțeles”, crede Teniță.
Mai multe detalii pe blogul iceefest.com
Tags: autostrada, Moldova, viral, zelist