Smarter_way_USA

UBER IPO: Tot ce trebuie să știi despre listarea la bursă de Vineri, 10 mai 2019

09/05/2019 | Bursa & Investitii | 250 views

Anul acesta, Uber are șansa să ofere cel mai spectaculos IPO. Cea mai mare companie de ride-sharing din lume își face debutul pe bursa New York Stock Exchange (NYSE) vineri, 10 mai. Acțiunile Uber sunt disponibile în platforma xStation, sub denumirea de UBER.US.

  • IPO Uber (US.UBER) va avea loc pe 10.05.2019
  • Pret: 44 – 50 USD, Valoare estimata: 10 mld. USD

Uber Technologies Inc. este una dintre cele mai cunoscute companii de ride-sharing din lume si se estimeaza ca va intra la tranzactionare incepand cu data de 10 mai 2019, sub simbolul UBER. Compania Uber a ales sa se listeze la NYSE, devenind astfel a doua companie de ride-sharing public listata, dupa IPO-ul de la sfarsitul lunii martie a competitorului sau Lyft (US.LYFT). Compania Uber activa la sfarsitul anului 2018 in peste 700 de orase, fiind prezenta in 63 de tari si inregistrand aproximativ 14 milioane de calatorii zilnice.

Intervalul de pret la momentul actual este de 44 – 50 USD, urmand ca pana la sfarsitul zilei de 9 mai sa se stabileasca pretul de IPO. Valoarea IPO-ului se estimeaza a fi de aproximativ 9.7 mld. USD, avand potentialul de a fi una dintre cele mai mari IPO-uri din ultimii ani, dupa companii precum Alibaba (BABA) sau Facebook (FB).

Platforme recomandate pentru a investi in UBER:
eToro ; TradevilleXTB

In 2018, veniturile Uber Technologies Inc. au fost de 11.27 mld. USD, in timp ce pierderea neta ingregistrata la sfarsitul anului a fost de 997 mil. USD.

În așteptarea marelui eveniment, verifică raportul nostru din care vei învăța despre:

  • Modelul de afaceri UBER
  • Comparația dintre UBER și Lyft
  • Riscurile la care UBER este supus
  • Detaliile IPO-ului
  • Cum să tranzacționezi acțiunile UBER din oferta XTB

Va prezint mai jos un raport XTB despre istarea UBER:

Uber Technologies a fost fondată acum un deceniu în Statele Unite ca fiind una dintre primelecompanii de ride-sharing din lume. Zvonurile spun că ideea pentru Uber a luat naștere atunci când unul dintre fondatori a fost taxat cu câteva sute de dolari pentru serviciile unui conducător auto privat în ajunul Anului Nou. O idee transformată într-un gigant al transportului, cu operațiuni în 63 de țări și peste 700 de zone metropolitane.

Deși a devenit o companie globală, Uber deține încă cea mai mare cotă de piață în SUA. Potrivit datelor colectate de SecondMeasure, Uber a încasat69% din cheltuielile consumatorilor cu servicii de ride-sharing din SUA în martie 2019. Deasemenea, cererea pentru serviciile Uber este în creștere, trend ce este perfect ilustrat de către valoarea bruta a încasărilor (suma totală pe care utilizatorii au cheltuit-o folosind aplicația Uber).Pe parcursul anului 2018, compania a generat 49,8 miliarde de dolari valoare brută a încasărilor, înregistrând o creștere de 44% față de anul 2017. De fapt, valoarea bruta a încasărilor Uber aucrescut în fiecare dintre ultimele 8 trimestre (toate datele istorice fiind publice).

Uber a generat 49,8 miliarde de dolari valoare brută a încasărilor în 2018

Concurenți și acționari

Am menționat mai devreme că Uber a devenit o companie globală. În timp ce firma încearcă să pătrundă pe cât mai multe piețe posibile, nu intenționează ca această extindere să aibă loc cu orice preț.Drept urmare, Uber se retrage de pe piețe în care concurența dură determină previziuni sumbre pentru viitor. “Retragere” nu poate fi cuvântul perfect, întrucât strategia Uber îi permite săobțină profit chiar și de pe piețele unde nu mai activează. Mai exact, Uber tinde să-și vândă activele pe astfel de piețe celui mai mare competitor în schimbul unei participații în companie. Firma americană de ride-sharing nu numai că evită costurile de a concura cu ceilalți, dar poate și participa la profiturile viitoare ale foștilor rivali, care se află în prezent pe poziții monopoliste pe anumite piețe. Acesta a fost cazul vânzării activelor din China către Didi, în 2016, pentru o participație de 18% sau cel al vânzării activelor din Asia de Sud-Est către Grab, în 2018, în schimbul unei participații de 27,5%.

Uber se retrage de pe piețele în care concurența dură determină previziuni pesimiste pentru viitor

Nu doar servicii de car sharing

Cu toate acestea, Uber oferă mai mult decât servicii de car sharing. În august 2014, compania a lansat serviciul UberEats. Prin intermediul acestuia, clienții pot comanda mâncare, iar costurile de livrare sunt reduse. Deși acest lucru poate părea asemănător cu serviciile de livrare oferite demajoritatea restaurantelor, UberEats diferă, întrucât nu livrează propriile preparate. În schimb, livrează doar produse alimentare de la puncte de vânzare partenere, permițându-le clienților săi să obțină acces la numeroase restaurante printr-o singură aplicație mobilă.

Uber a lansat serviciile UberEats în august 2014

Un alt serviciu este UberFreight, lansat în 2017. În loc să facă legătura între șoferi și pasageri pentru călătorii scurte în oraș, acesta oferă servicii de intermediere între expeditori de marfă și șoferi de camion. În plus, în 2018, Uber și-a extins activitatea în sectorul de închiriere de bicicleteelectrice și scutere, în urma achiziției firmei Jump Bikes. În prezent, serviciul JUMP este disponibildoar în 12 orașe din SUA, Berlin și Lisabona, însă compania intenționează să continue extinderea ofertei. Totuși, chiar dacă UberFreight și JUMP ar putea avea potențial, trebuie remarcat faptul că cele două servicii au adus mai puțin de 15% din veniturile totale ale Uber în 2018.

Este Uber mai profitabilă decât Lyft?

IPO-ul Lyft, care a avut loc pe 29 martie, a fost văzut de mulți drept un precursor al mult așteptatului IPO al UBER. Cele două companii reprezintă doi giganți ai serviciilor de car sharing din SUA, însă ar putea fi comparați direct? Uber oferă o gamă relativ largă de servicii, în special în Statele Unite și Europa, ceea ce o face o companie mai diversificată decât rivalii săi.

Deși serviciile din afara activității sale de bază aduc o mică parte din veniturile totale, acestea ar puteaimpulsiona câștigurile în cazul în care compania va decide să le extindă în viitor. De asemenea, poziția Uber este unică la nivelul companiilor de car sharing, întrucât are prezență pe toatecontinentele, cu excepția Antarcticii. În concluzie, Uber pare a fi bine poziționată în cadrul industriei datorită expansiunii sale geografice și a ofertei extinse. Pe de altă parte, Lyft activează doar pe piața americană, unde nu este lider de piață (Uber deține o cotă de piață de peste două orimai mare).

Uber este prezentă pe toate continentele, cu excepția Antarcticii

Când va începe Uber să fie profitabilă?

Cu toate acestea, un lucru ar trebui spus despre Uber Technologies. Compania continuă să cheltuiască, fără însă a obține profit. Este adevărat că economiile de scară funcționează în cazul Uber, deoarece marja sa netă de pierdere continuă să scadă. Încetinirea ritmului de creștere a veniturilor ar putea fi un potențial factor de risc. În plus, compania a susținut în dosarul pentru IPOcă se așteaptă la o creștere semnificativă a cheltuielilor de exploatare în viitor și că este posibil să nu atingă niciodată profitabilitatea. Uber a mai declarat că reclasificarea șoferilor de la contracte independente la angajați ar putea avea un efect negativ asupra rezultatelor sale și o astfel de măsură este deja întreprinsă sau luată în considerare în anumite țări în care operează compania. În concluzie, majoritatea companiilor de car sharing generează pierderi, iar Didi și Grab, companiipe care Uber le urmărește, nu reprezintă excepții. Prin urmare, există riscul ca aceste societăți să ajungă în faliment în cazul în care nu reușesc să devină profitabile, iar un astfel de scenariu ar putea declanșa reduceri majore ale bilanțului Uber.

Deși Uber estimează un ritm de creștere rapid a veniturilor, compania încă înregistrează pierderi

Modelul de afaceri al Uber pare promițător, însă transmit datele financiare o poveste similară?Gigantul american de car sharing a avut un ritm rapid de creștere a veniturilor în anii precedenți -209% în 2017 și 142% în 2018. Deși ritmul a încetinit, rata depășește în continuare creșterea costurilor operaționale, ceea ce duce la îmbunătățirea marjelor. Marja brută a reușit să crească dela 21,6% în 2014 la 50,1% în 2018. Situația se îmbunătățește și în ceea ce privește rezultatele nete- Uber înregistrează în continuare pierderi, dar pierderea netă a scăzut de la 131,9% în 2014 la 25,8% în 2018. Pentru Lyft, atât marja brută cât și cea netă au fost de 42,3% în 2018. În plus, Ubera avut un venit per șofer de 2354 de dolari în 2018, în timp ce șoferii companiei Lyft au generat, în medie, venituri de 1135 de dolari. Comparând numărul de rezervări per șofer pentru anul 2018, obținem o imagine asemănătoare – 10641 de dolari pentru Uber, în comparație cu 4263 de dolaripentru Lyft.

Putem evalua acțiunile Uber?

Trebuie reținut că datele prezentate fac referire la performanțele anterior înregistrate și nu reprezintă un indicator fiabil al performanțelor viitoare.

Provocarea în ceea ce privește evaluarea acțiunilor companiilor tinere din domeniul tehnologic constă în faptul că acestea nu obțin profit și, prin urmare, nu pot fi evaluate prin modalități clasice, precum raportul preț-câștig (PER). Raportul preț-vânzare (P/S) ar putea fi utilizat, dar evaluărileunor astfel de IPO-uri mult așteptate rareori reflectă realitatea economică. De exemplu, utilizarearapoartelor P/S din datele IPO ale altor companii așteptate cu nerăbdare (Facebook, Alphabet, Lyft, Twitter și Pinterest) ar plasa valoarea Uber în intervalul de 25-300 de miliarde de dolari.Indicatorii potriviți pentru companiile tinere din sectorul tehnologic ar putea oferi o perspectivă mai bună asupra lucrurilor.

Platforme recomandate pentru a investi in UBER:
eToro ; TradevilleXTB

De exemplu, Uber are venituri mai mari per utilizator decât companiile menționate, în momentul în care au devenit publice. Cu toate acestea, întrucât există diferențe izbitoare în ceea ce privește activitatea de afaceri, de exemplu în cazul Twitter și Uber, ar fi mai înțelept să comparăm datele “per utilizator” doar cu date ale companiilor de car sharing. O astfelde analiză ne arată că Uber a avut venituri per utilizator mai mari în 2018, cu peste 75% față de Lyft. Pe de altă parte, datele privind marjele ar putea reprezenta o sursă de îngrijorare.

Într-adevăr, Uber are o marjă brută mai mare decât Lyft sau Alphabet la momentul listării, însă diferența între marjele brute și cele operaționale este îngrijorătoare. Acest decalaj este cel mai accentuat pentruUber și arată că societatea are cheltuieli operaționale ce depășesc veniturile totale anuale. În cazul în care nu va avea loc o îmbunătățire, profitabilitatea s-ar putea dovedi dificil de atins.

Tags: , , , ,

Aici îți poți deschide un cont de tranzactionare la bursa

80.6% din conturile CFD de retail pierd bani

Magazine recomandate pentru shopping online:


emag.ro FashionDays PC Garage CEL.ro
altex Aoro Carturesti logo QuickMobile