Mâine, 9 iulie, primul producătorul și retailerul online de telefoane mobile iHunt se listează la Bursa de Valori București. Cu această ocazie Bursa de Valori București va organiza un eveniment ce va avea loc mâine, începând cu ora 9:30 la sediul bursei iar de la ora 9.45 are loc deschiderea oficială a ședinței de tranzacționare, în prezența lui Cezar Stroe, CEO și acționar majoritar iHunt, și a Irinei Anghel, Director Departament Consultanță Goldring.
Până mâine când va avea loc lisarea, haideți să ne facem temele împreună pentru a înțelege cât mai bine datele importante ale acestei listări.
iHunt este un importator direct de telefoane mobile si accesorii din China, ce si-a inceput activitatea in anul 2015. Activitatea societatii consta in importul din China de telefoane mobile, gadget-uri si accesorii, respectiv produse de tip “smart-home”, urmat de comercializarea acestora pe piata romaneasca. Majoritatea clientilor sunt consumatori de retail, iar distributia produselor pe piata se face preponderent prin comertul electronic. In prezent, telefoanele iHunt se pozitioneaza intre primele trei branduri de telefoane mobile create de companii cu capital romanesc.
Click aici pentru a accesa magazinul iHunt!
În anul 2018, compania raporteaza un numar de 22 de salariați, un capital social în valoare de 1.410.000 lei și o cifră de afaceri estimată la peste 26 milioane lei.
Anul de lansare al iHunt a fost urmat de o creștere de peste 5 ori a cifrei de afaceri, continuată cu rate de creștere mai mici, dar importante: 83% în 2017 și estimată la 10% în 2018.
Diminuarea ratelor de creștere a volumului de vânzări a fost însoțită de concentrarea eforturilor manageriale și operaționale spre consolidarea afacerii prin poziționare pe piață și prin dezvoltarea și promovarea produselor sub brandul iHunt. În mod concret, o parte semnificativă a resurselor financiare și operaționale ale companiei a fost direcționată către:
- dezvoltarea serviciilor ex-post și ex-ante vânzării;
- conturarea, individualizarea și dezvoltarea brand-ului iHunt;
- diversificarea și intensificarea canalelor de comunicare către și dinspre consumatori;
- dezvoltarea dimensională a rețelei de distribuție.
Primele rezultate ale acestor eforturi s-au evidențiat chiar din prima lună a anului 2019, când jumătate din stocul de produse noi iHunt s-a vândut în faza de precomandă. De asemenea, scăderea profitului net, reflectă creșterea cheltuielilor cu pregătirea și promovarea noii game de produse.
Creșterea de aproape trei ori a numărului de comenzi în anul 2017 față de 2016, exprimată pintr-o rată de creștere cu peste 50% mai mare decât rata de creștere a cifrei de afaceri, indică o tendință de atomizare a vânzărilor, de diminuare a valorii medii pe comandă în condiții de creștere a numărului de comenzi onorate. Această evoluție, continuată în 2018, reflectă creșterea capacității companiei de a satisface cerințele clienților săi, al căror profil este definit prin exigențe ridicate privind raportul cost-performanță.
Poziționarea inițială de nișă a fost extinsă și translatată către o strategie de avantaj competitiv prin cost, consolidată și completată cu preocuparea managementului pentru diferențiere suplimentară prin calitatea serviciilor conexe (pre- și post- vânzare). Vectorul acestei strategii a fost lansarea, la începutul anului 2017, a telefoanelor mobile smartphone sub marca proprie iHunt.
În prezent, telefoanele mobile iHunt se poziționează între primele trei branduri de telefoane mobile create de companii cu capital românesc.
Evoluția companiei din punctul de vedere al performanțelor economico-financiare precum și al poziției pe piața de profil a condus la nominalizarea iHunt pentru proiectul inițiat de Bursa de Valori București Made-in-Romania 2017, care urmărește identificarea și promovarea companiilor românești „de top”, „unice pentru economia românească”.
Gradul de apropiere a companiei față de consumatorul țintă, precum și imaginea pozitivă a acesteia pe piață au atras peste 27000 din cele 42540 de voturi ale publicului care au urcat iHunt pe podiumul celor 15 finaliste la Gala Made in Romania 2018.
Rezultatele financiare ale companiei
In anul 2018, societatea si-a reorientat resursele si eforturile spre dezvoltarea si promovarea produselor sub brand propriu. Acest lucru s-a reflectat in rezultatele financiare ale companiei, astfel incat veniturile operationale au inregistrat o crestere modesta, cheltuielile au crescut, iar rezultatul net si marja profitului net au scazut.
Astfel, spre deosebire de anul 2017, cand compania a inregistrat o crestere de 83.4% a cifrei de afaceri, in anul 2018 cresterea a fost de doar 2.59%.
Cheltuielile de exploatare au crescut cu 13.04% in 2018, comparativ cu 2017. Cele mai semnificative cheltuieli ale companiei sunt cheltuielile privind marfurile, care reprezinta 68.72% din cheltuielile de exploatare, si 66.5% din cifra de afaceri. Cresterea cheltuielilor de exploatare a fost determinata, in mare parte, de cresterea cu 43.97% a “altor cheltuieli de exploatare”: de la 3.85 mil. RON la 5.54 mil. RON. La aceasta rubrica se inscriu, in special, cheltuielile cu promovarea, publicitatea si marketing, a caror valoare a crescut de la 948.6 mii RON la 2.53 mil. RON (+166.4%). Alte cheltuieli care au avut un impact negativ asupra profitului net au fost cheltuielile cu personalul care au crescut cu 50.25%, la 1.55 mil. RON.
Ca urmare a cresterii modeste a veniturilor din exploatare si a cresterii insemnate a cheltuielilor, rezultatul din exploatare a scazut cu 65.{etoroCFDrisk}% in anul 2018, la 1.01 mil. RON, fata de anul precedent. Profitul net inregistrat de companie in anul 2018 a fost de 482 mii RON, in scadere cu 77.48% fata de anul 2017.
iHunt este o companie relativ tanara, fondata in 2015, si este prima societate care are ca activitate comertul telefoanelor mobile, in principal prin mediul online, care se listeaza pe piata AeRO a Bursei de Valori Bucuresti.
Prezentarea Companiei
- Memorandum de admitere la tranzacționare iHunt – Descarca de aici!
- iHunt Prezentare CAT – Descarca de aici!
- Catalog iHunt 2020 – Descarca de aici!
Denumirea companiei: iHunt Technology Import-Export S.A.
Nr. inreg. Reg. Com.: J29/330/04.03.2015
CUI: RO34184455
Capital social: 1.410.000 lei
Sediul social:
Str. Rudului 162, Ploiesti, Prahova
Sediul birourilor:
Sos.Vestului 1A, Westmall Offices, et.4
Obiectul de activitate
- COD CAEN: 4791 “Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet”
- Activitatea Societatii: importul si comercializarea de telefoane mobile, gadget-uri si accesorii
Modelul de afacere
Viziune: iHunt asigura cat mai multor persoane accesul la telefoane si accesorii cu performante ridicate la preturi accesibile pentru cosul de consum est-european
Misiune: Importul si comercializarea, sub marca proprie, pe scara cat mai larga, de telefoane mobile de ultima generatie si performante comparabile cu oferta marilor branduri.
Valori: Apreciere de consumator, customizare, performanta, inovare, colaborare, responsabilitate, eficienta, unitate
Obiectiv strategic: Cel mai mare importator direct de telefoane mobile chinezesti sub marca proprie, prezente in portofoliile marilor operatori locali
Strategie:
- Dezvoltare si diversificare portofoliu de produse sub brand iHunt
- Diversificare si optimizare servicii post-vanzare
- Extinderea segmentului de business B2B prin ofertare customizata de solutii telecom
- Extinderea retelei de parteneri din afara Romaniei
- Alinierea la cele mai noi tehnologii pentru experiente unice
Obiective operationale:
- Finalizarea si valorificarea proiectului “ Marketplace International” – bazat pe solutii inovatoare de reducere a timpului de livrare
- Diversificarea si consolidarea parteneriatelor romano-chineze
- Parteneriate strategice pe distributie
Modelul de afacere
Piata:
- Vanzari telefoane mobile 2019 (est.): 2.12 mld Euro
- ~2.5 vanzari 2010; +12% vanzari 2018 (Statista)
- Importul de telefoane mobile 2017: +97.6% importuri 2007 (Eurostat)
- Nisa iHunt: evolutie inelastica in raport cu ciclurile macroeconomice (coeficient de corelatie scazut intre valoarea importurilor de telefoane din China si PIB/locuitor) (Eurostat)
- Piata matura, costuri de penetrare relativ ridicate, concurenta intensa calitate/pret dar cu potential pe segmentul de buget redus si capacitate ridicata de absorbtie
- Cota de piata iHunt ~1%
Aprovizionare: Piata furnizorilor atent monitorizata si evaluata de echipa iHunt permanent stabilita in China- asigura dependenta si concentrare redusa.
Marketing si promovare: Online, influencers. Impact mediu saptamanal: 4.5 mil. utilizatori Facebook, peste 130.000 followers Instagram, peste 235.000 followers pe Facebook.
Distributie:
- Comert electronic – magazin propriu, marketplace-uri partenere si furnizor.
- Marketplace international 2020 : +30% cifra de afaceri, +20% profit B2B
- Comert offline in reteaua de parteneri iHunt
Modelul de afacere iHunt
Viziunea iHunt este de a asigura, cât mai multor persoane, accesul la aparate și accesorii de telefonie mobilă dar și la alte produse de uz casnic și personal, care încorporează cele mai noi tendințe în inovare tehnologică, la un preț accesibil pentru coșul de consum est-european.
Misiunea asumată a societății se subscrie segmentului principal al afacerii și presupune importul și comercializarea pe scară cât mai largă de telefoane mobile chinezești, de ultimă generație tehnologică și performanțe comparabile cu oferta marilor branduri, sub marca proprie.
Valorile care ghidează formularea strategiilor și obiectivelor strategice, dar și operaționalizarea acestora în obiective operaționale și în desfășurarea activității curente gravitează în jurul consumatorului, al pieței țintă: apropierea de piață, customizare, performanță, inovare, colaborare, sinergie, responsabilitate, angajament, eficiență, cel mai bun raport calitate/cost, echipă unită. Toate acestea modelează managementul vizionar care orientează conducerea afacerii iHunt.
Politica companiei s-a concentrat, de la bun început, asupra satisfacției clientului, produsele comercializate satisfăcând cerințele unui raport avantajos de calitate / performanță / cost / servisare. Volumul crescând de comenzi onorate cu succes a adus un plus de imagine și notorietate pe piața locală, brandul cunoscând astfel o creștere sănătoasă și o dinamică rar întâlnită pe segmentul pieței de telefoane mobile, alimentată de înclinația spre și abilitatea de inovare și diversificare în tandem cu cerințele consumatorilor.
Oferta iHunt – Click aici pentru ofertă!
Peste 90% din cifra de afaceri a societății revine vânzărilor de telefoane mobile, care reprezintă linia principală de afacere pentru iHunt. În cadrul acesteia, se disting alte două categorii de produse, care se delimitează îndeosebi prin piața țintă: telefoanele mobile rezistente și, respectiv, telefoanele mobile de tip „smartphone” care reproduc caracteristicile tehnice ale brandurilor de top. În prezent, iHunt comercializează atât marca proprie cât și mărci ale altor producători chinezi, mai mult sau mai puțin cunoscute: Blackview, Ulefone, AllCall, Elephone etc., fiind distribuitor autorizat pentru aceștia, pe piața din România.
Telefoane rezistente
Oferta de telefoane mobile rezistente la condiții dificile de mediu sau la șocuri se adresează cu precădere persoanelor juridice sau profesioniștilor care activează în domenii precum cel al construcțiilor, reparațiilor, producției industriale, șantierelor navale, transporturilor maritime etc., precum și pasionaților de sporturi extreme sau de activități în condiții extreme.
iHunt vinde telefoane rezistente atât sub marca proprie (modele S10 Tank și S10 Tank 2019, S60 Discovery și S60 Discovery 2019, iHunt i1, S90 APEX, S100 Alien APEX), cât și din portofoliul altor producători precum Uhans, Nomu, Doogee, Mann și Blackview. Prețurile variază, pentru brandul propriu, între 295 și 2200 lei, similare cu cele ale modelelor din alte branduri oferite de iHunt și comparabile din punctul de vedere al performanței.
Telefoanele iHunt
Obiectivul strategic al iHunt este acela de a oferi pieței din România modele proprii de telefoane mobile smartphone, ale căror configurație – o replică la produsele brandurilor de top, să satisfacă exigențele de preț / calitate ale consumatorilor cu un avantaj de cost semnificativ față de acestea. Brandul iHunt a fost mai întâi aplicat modelelor rezistente, apoi și celor de tip smartphone. Până la momentul prezent, spectrul ofertei iHunt de telefoane „inteligente” – rezistente sau nu – acoperă nivelurile de performanță de la cel de bază, la mediu-ridicat.
Congruența dintre activitatea de cercetare a pieței și cea de cunoaștere a pieței furnizorilor a produs modele de telefoane iHunt care să aibă în dotare componente de la producători care deservesc brandurile de top (Samsung, Omnivision, Sony, LG, Sharp, Corning Gorilla Glass, Dragontrail Glass, ATL, Bak, Mediatek, Qualcomm, FocalTech si altii).
Aprovizionare
Atât telefoanele sub mărci chinezești cât și cele iHunt sunt produse și asamblate integral în China. În lanțul de aprovizionare sunt implicate peste 50 de fabrici producătoare și distribuitori chinezi de echipamente de telefonie mobilă, smart home și tehnologii smart portabile, între care se numără și cei mai importanți actori ai pieței chinezești de telefoane mobile, producători pentru brandurile de top în domeniu.
Acest aspect evidențiază rolul esențial al fiecăreia dintre componentele aprovizionării, mai exact, al activităților de (1) selecție a furnizorilor, (2) negociere a tuturor prevederilor contractuale, de (3) asigurare a execuției contractului cu respectarea clauzelor privind calitatea, costurile, rebuturile și, foarte important, termenele; de (4) identificare a soluțiilor optime de logistică și transport, respectiv de (5) asigurare a continuității relațiilor contractuale cu furnizorii.
Aceste provocări au fost transformate într-un punct forte pentru iHunt prin formarea unei echipe iHunt stabilită permanent în Shenzhen, China, orașul considerat unul dintre cele mai importante centre tehnologice din lume și supranumit Noul Sillicon Valley. Reprezentantul iHunt în China reprezintă interesele companiei în sfera de aprovizionare, având rolul de a identifica cele mai avantajoase mijloace de producție, de a intermedia accesul la cele mai noi și atrăgătoare tehnologii la prețuri competitive, de a asigura, prin angajații chinezi, o poziție bună în negocierile cu partenerii chinezi, cu rezultate avantajoase pentru iHunt. Remarcăm, de asemenea, ca avantaje derivate, flexibilitatea și capacitatea ridicată de reacție promptă la schimbările spontane din mediul extern, respectiv capacitatea de a valorifica oportunitățile de moment precum ofertele limitate sau lichidările de stoc foarte avantajoase, altfel imposibil de contractat.
Decizia strategică a echipei din China asigură și continuitatea contractelor cu partenerii chinezi de valoare, păstrarea avantajelor competitive de cost, precum și posibilitatea unui portofoliu bogat de parteneri / furnizori care permite selecția celor mai avantajoase componente la momentul contractării, organizarea asamblării produsului finit în China și, mai ales, un grad redus de concentrare a furnizorilor, de dependență de aceștia.
Alt rol crucial al echipei iHunt în China privește asigurarea calității și conformității livrărilor înaintea expediției propriu-zise. Angajații companiei au sarcina de a supraveghea și controla fabricarea produselor sub brand propriu conform cu specificațiile contractuale, precum și de a efectua controlul calității comenzilor înaintea expedierii în România.
De asemenea, în perspectiva obiectivului pe termen lung de pătrunderea pe piețele străine, prin prezența reprezentanților chinezi, echipa iHunt mediază contacte în vederea încheierii de parteneriate strategice care să faciliteze extinderea către distribuitori europeni și, ulterior, globali.
Producția telefoanelor sub brand propriu se realizează în mai multe fabrici, în funcție de ofertele, capacitățile și serviciile acestora. Producătorii selectați se caracterizează prin eficiență, existența unor servicii complexe de control al calității și prin capacități adecvate de producție, adaptate pentru a satisface cererea de pe piețele europene sau globale. De cele mai multe ori, aceștia produc componente, subansamble sau produse finite pentru cele mai renumite branduri în domeniu.
iHunt Like 3 si Like 3 PRO in diverse stadii. Asamblare, testare, decontaminare:
In traducere libera, “aging zone” ar insemna “zona de imbatranire”. In acest caz, se refera la testarea telefonului cu ecranul aprins pentru perioade mai lungi, astfel sunt observati mai multi parametri. Autonomie, temperaturi, display si alte valori.
Inainte de ambalare, fiecare telefon este testat la toate capitolele: display, sunet, telefonie, camera, etc. In cutie, ajung numai cele 100% functionale.
Tags: AeRO, Bursa de Valori Bucuresti, iHunt, listari, magazine online, telefoane