Smarter_way_USA

Care crezi că sunt oportunitățile noii realități? Netflix, Zoom, Dominos, Visa sau poate Activision Blizzard?

27/11/2020 | Bursa & Investitii | 1,116 views

Evenimentele din ultima perioadă au avut un impact devastator asupra economiei globale. Multe afaceri tradiționale au dus o luptă de supraviețuire, unele confruntându-se cu fenomenul de insolvență.

Cu toate acestea, fiecare șoc a provocat schimbări, ce, la rândul lor, au determinat noi oportunități pentru traderi. Chiar dacă perioada de izolare s-a încheiat, virusul a schimbat deja modul de viață al fiecăruia.

Dintr-odată ne-am dat seama că multe lucruri ar putea fi realizate de acasă: cumpărături, muncă sau relaxare. Drept urmare, există companii care beneficiază de pe urma acestor schimbări.

În acest raport, îți vom prezenta 6 oportunități are noii realități.

Înregistrează-te gratuit
și citește varianta completă a raportului

Amazon (AMZN.US)

Amazon (AMZN.US) este unul dintre cei mai cunoscuți retaileri din lume. Concentrarea puternică asupra comerțului electronic s-a dovedit a fi un element cheie pentru a supraviețui  acestei perioade critice. De fapt, nu doar că a supraviețuit, dar a și prosperat! Restricțiile au crescut semnificativ volumele de comerț electronic și i-au încurajat pe cei care nu erau prea dornici să utilizeze tehnologia să încerce. Baza de consum a crescut și este puțin probabil să se reducă la nivelurile anterioare, odată ce restricțiile sunt ridicate. De ce? Pentru că achizițiile online sunt simple și convenabile. Mai mult, unii clienți vor rămâne reticenți în a face cumpărături în magazinele fizice pentru o perioadă de timp, cel puțin atâta timp cât virusul există. În plus, Amazon se ramifică într-un segment popular de cloud computing prin intermediul filialei sale AWS. Cererea de servicii de cloud s-a majorat având în vedere că numărul oamenilor ce lucrează de acasă a crescut, iar modul în care companiile operează și își desfășoară activitatea va merge în aceeași direcție, cel puțin pentru moment. Acest lucru s-ar putea dovedi a fi un mod important de diversificare în viitor, mai ales că este o afacere cu marje mai mari decât comerțul electronic.

VISA (V.US)

Nevoia de numerar fizic a scăzut mult în această perioadă. Nu numai că oamenii cumpărau mai puțin, dar erau și sfătuiți de autorități să se abțină de la utilizarea plăților în numerar și să folosească, de exemplu, metode de tip contactless. Visa (V.US) a înregistrat o creștere de 40% a tranzacțiilor de acest tip în primul trimestru al 2020! Inutil să spunem că interesul crescut pentru comerțul electronic a stimulat volumul tranzacțiilor pentru companiile de plăți și a ajutat la reducerea impactului datorat scăderii cheltuielilor pentru călătorii și divertisment. În general, virusul a accelerat trecerea către cheltuielile realizate fără numerar, trend căutat de companiile de plăți. Odată ce lucrurile vor reveni la normal, cheltuielile în numerar vor fi din nou utilizate, însă companii precum Visa vor avea o perspectivă de afaceri mai bună decât înainte.

Zoom Communications (ZM.US)

Recomandarea angajaților să lucreze de acasă nu i-a scutit de obligația de a susține nenumărate întâlniri și apeluri zilnice. Deși un apel telefonic obișnuit poate fi suficient dacă trebuie să contactezi o singură persoană, vorbind cu 10 sau 20 de persoane simultan reprezintă un lucru destul de dificil. Cererea pentru software-ul de la Zoom Communications (ZM.US), care permite efectuarea de apeluri obișnuite dar și apeluri video cu un grup mare de oameni, a crescut pe măsură ce blocada cauzată de virus s-a instaurat. Un astfel de software a devenit, de asemenea, un fel de barcă de salvare pentru entitățile care au nevoie să creeze grupuri de „clienți” pentru furnizarea serviciilor – școli și universități. Instituțiile de învățământ din întreaga lume au început să găzduiască cursuri și clase online pentru a respecta interdicțiile impuse adunărilor. Feedback-ul este pozitiv, iar unele universități iau în considerare să țină cel puțin o parte din cursuri online și după această perioadă. Discuțiile sunt deosebit de aprinse în țările în care studenții trebuie să plătească școlarizarea pentru a putea accede la studii superioare, deoarece susținerea mai multor clase online ar putea ajuta la reducerea costurilor generale ale educației. Indiferent de direcția în care se va îndrepta sistemul educațional, câteva companii gigant, precum Twitter sau Facebook, au anunțat deja că vor permite angajaților să lucreze de acasă și după, lucru care ar continua să mențină interesul pentru acest software.

Activision Blizzard (ATVI.US)

Măsurile de restricționare impuse în multe țări dezvoltate a determinat o creștere a cheltuielilor pentru jocuri video. Acest lucru nu ar trebui să reprezinte o surpriză deoarece pare a fi o modalitate perfectă de a petrece timpul acasă. Dezvoltatorii precum Activision Blizzard (ATVI.US) au înregistrat un salt uimitor al vânzărilor și câștigurilor în primul trimestru al 2020, în comparație cu majoritatea celorlalte sectoare, ce au suferit o deteriorare semnificativă a afacerilor. Dar se va menține această situație și după ce se va găsi un tratament? Există factori care susțin acest punct de vedere. Unul dintre ei este faptul că oamenii pot petrece mai mult timp acasă decât au făcut-o înainte de izbucnirea virusului și acest fapt ar trebui să încurajeze utilizarea de jocuri video. Cu toate acestea, există un alt factor care pare să fie cel puțin la fel de important – noile console Xbox și PlayStation vor fi lansate la sfârșitul anului 2020. Lansarea unei noi generații aduce adesea un salt în cheltuielile pentru jocuri video, iar momentul acesteia nu este întâmplător. De obicei, toamna este perioada anului în care sunt scoase pe piață noi jocuri și versiuni, ce sunt deja dezvoltate pentru a fi jucate și pe consolele noi.

Netflix (NFLX.US)

Netflix (NFLX.US) este un nume pe care mulți dintre noi îl vom asocia cu această perioadă pentru mult timp, iar datele confirmă – Netflix a câștigat aproape 15,8 milioane de abonați plătitori noi doar în primul trimestru 2020, care au adus un total de 183 milioane! Cu toate acestea, Netflix a avut unele neplăceri din cauza virusului, deoarece producția de filme și seriale a trebuit amânată în multe țări. Mai mult, compania a avertizat că unii dintre noii săi abonați vor rezilia abonamentele odată ce lucrurile vor reveni la normal. Cu toate acestea, pe măsură ce restricțiile sunt ridicate, producția se reia și noul conținut va începe să ajungă pe platformele de streaming. Aceasta va fi o oportunitate pentru Netflix și alții pentru a-și consolida relația cu noii abonați. Măsurile de distanțare socială au facilitat interacțiune cu tehnologia pentru mulți clienți care nu erau obișnuiți cu divertismentul online și, probabil, compania va putea câștiga permanent în detrimentul industriei cinematografice.

Domino’s Pizza (DPZ.US)

Regulile de distanțare socială au prins multe restaurante nepregătite. Chiar dacă mulți dintre aceștia ofereau deja servicii de livrare la domiciliu, o mare parte din veniturile lor proveneau din vânzările în restaurante. Domino’s Pizza (DPZ.US) poate fi văzută ca o excepție, deoarece operațiunile acestui lanț de restaurante au fost puternic concentrate asupra livrării chiar înainte ca impactul virusului să se facă resimțit atât de puternic. Potrivit directorilor companiei, în cel mai critic moment din această perioadă, doar 22% din magazinele sale internaționale au fost închise. Aceasta este într-adevăr o realizare, având în vedere impactul pe care l-au avut restricțiile asupra industriei restaurantelor din întreaga lume. Domino’s a crescut rapid în ultimii ani și capacitatea dovedită de a-și servi clienții chiar și în situații critice a consolidat cu siguranță poziția mărcii. Compania a trebuit chiar să angajeze mii de persoane pentru a servi volumul crescut de comenzi! Efectele abordării companiei Domino’s lansate acum câțiva ani se fac vizibile în aceste momente mai mult decât oricând și se așteaptă ca interesul crescut pentru mesele take-away să fie una dintre noile tendințe ale consumatorilor ce va domina după dispariția virusului.

Te rugăm să reții că datele prezentate se referă la performanțe anterioare și nu reprezintă un indicator fiabil al performanței viitoare.

Dorești să investești în acțiunile companiilor menționate mai sus?

La XTB ai posibilitatea să alegi din peste 2000 de acțiuni cu deținere din întreaga lume și să te bucuri de comisioane competitive (începând cu 0,12%).

Care dintre ele vor performa cel mai bine si care vor performa mai putin bine ? Vom vedea, INSA, pentru a ne si bucura de profiturile lor, ceea ce trebuie sa facem e sa investim in actiunile acestor companii, fie pe LONG, fie pe SHORT.

Nu uitati sa aveti un portofoliu diversificat pentru a fi protejat in caz de situatii mai putin placute in cazul unora dintre ele!


Disclaimer: Nu sunt un analist financiar, consultant si nici broker. Iti voi oferii ajutorul prin prisma experientei personale pe portofoliul propriu de investitor si nu de povestitor. Ceea ce vei decide sa faci in urma discutiei cu mine, este strict responsabilitatea ta. In momentul in care vei lua decizia sa investesti, iti voi recomanda si o lista de brokeri autorizati cu care vei putea discuta si incepe deschiderea contului de tranzactionare.

Tags: , , , , , , , , , ,

Aici îți poți deschide un cont de tranzacționare

Capitalul tău este expus riscurilor.

Magazine recomandate pentru shopping online:


emag.ro FashionDays PC Garage CEL.ro
altex Aoro Carturesti logo QuickMobile