Cum te ajută content marketingul în vânzări

01/10/2018 | Diverse | 42 views

Content marketingul te ajută să capeți vizibilitate, să câștigi încrederea audienței tale, să fii prezent acolo unde potențialii tăi clienții caută informații – dar cum se traduc toate astea în vânzări? La urma urmei, dacă investeși timp și bani într-o strategie de marketing, vrei să vezi și rezultate palpabile. Răspunsul e că marketingul de conținut influențează întreg procesul de vânzări, de la documentarea pe care o face clientul înainte să cumpere, până la momentul tranzacției și la relația de după.

Înainte de vânzare

Tot mai mulți oameni se documentează online înainte să cumpere ceva. Am observat cu toții această tendință în jurul nostru. De aici și concurența crescută pentru o poziționare cât mai bună în motoarele de căutare.
wecontent.ro
O vânzare începe mereu cu cineva care caută răspunsuri la întrebări:

  • Cum să rezolv această problemă?
  • Ce aș putea face să trec peste o anumită situație?
  • La ce trebuie să mă uit când aleg un produs dintr-o anumită nișă?

Iar atunci când cineva caută răspunsuri în domeniul tău, vrei să-i ieși în întâmpinare sfaturi și informații cât mai practice și utile. Aceste informații nu sunt menite să facă o vânzare imediată, ci au ca scop educarea audienței. E posibil ca cel care caută răspunsuri să nu fie pregătit să cumpere. Important este să dea de tine și să te țină minte ca pe o sursă de informații de încredere.

De aceea, content marketingul presupune să creezi constant conținut de calitate, optimizat pentru motoarele de căutare. Un articol publicat pe blogul tău azi probabil nu o să-ți aducă o vânzare mâine, dar o să fie acolo de fiecare dată când cineva interesat va căuta informații în nișa ta. De asemenea, odată ce ai atras atenția clienților potențiali și i-ai adus la tine pe site, ai ocazia să obții datele lor de contact și să păstrezi legătura cu ei, să-i educi cu privire la domeniul și produsele tale și să construiești, treptat, o relație cu ei.

Decizia de cumpărare

Un client potențial poate ajunge la momentul de cumpărare mai repede sau mai târziu. E important ca atunci când se întâmplă, să fii deja unul dintre brandurile pe care le știe și în care are încredere. O strategie bună de content marketing sprijină întreg procesul de vânzare. Clientul primește la început conținut cu informații utile, iar, în timp, este educat și cu privire la produsele companiei. Când se apropie de momentul deciziei, poate primi materiale adiționale care să îl ajute să ia o decizie favorabilă brandului. Astfel de materiale pot fi studii de caz, întrebări frecvente cu privire la produsul dorit, comparații între produse sau testimoniale.

De asemenea, în funcție de produsul sau serviciul oferit, îl poți ajuta să justifice (lui sau altora) prețul de achiziție și să înțeleagă modul de instalare/utilizare. Clipurile video demonstrative pot fi foarte eficiente în cazul unor produse complexe. Pe scurt, acum e momentul să creezi conținut care înlătură orice barieră pe care o poate pune cineva în calea deciziei de cumpărare. Când clientul încearcă să ia o decizie, o strategie bună poate fi să-i trimiți conținut care nu e creat de tine, ci poate de o altă autoritate din domeniu. Astfel, îl ajuți fără a părea că încerci să-l manipulezi, iar plusul de încredere tot spre tine vine.

Fidelizarea clienților

Orice antreprenor știe că e esențial să ai clienți fideli, care nu doar că îți dau bani în mod repetat, ci te promovează și în cercul lor de cunoștințe. Content marketingul te ajută și aici. După finalizarea tranzacției, poți continua să comunici cu clientul trimițând materiale de suport (cum să beneficieze cât mai mult de pe urma produsului tău), precum și articole interesante din domeniu, invitații la evenimente, emailuri cu sfaturi utile etc. Important este să rămâi în atenția clientului pe termen lung și să te poziționezi ca o sursă constantă de informație utilă și ca un brand căruia îi pasă de clienți.

Câteva statistici din piețele externe 

  • În comparație cu programele tradiționale de marketing, content marketingul costă cu 62% mai puțin și generează de aproximativ trei ori mai multe leaduri. (DemandMetric)
  • În medie, companiile și brandurile care au o strategie de content marketing au rate de conversie de șase ori mai mari decât cele care nu au așa ceva (2.9% vs. 0.5%). (Aberdeen Group)
  • Coca-Cola alocă un buget mai mare creării de conținut decât reclamelor TV. (Contently)
  • 80% dintre persoanele în funcții de conducere și dintre antreprenori preferă să afle despre companii din articole, și nu din reclame. (Stratabeat)
  • Nouă din zece persoane care cumpără produse sau servicii B2B spun că informațiile online joacă un rol moderat și major în deciziile pe care le iau. (Lenati)

wecontent.ro
Content marketingul funcționează doar dacă este făcut în mod serios. Asta înseamnă să cunoști audiența, să creezi conținut de calitate în mod constant, să faci un efort real să vii în întâmpinarea problemelor clienților, să măsori rezultatele și să optimizezi strategia în timp.

Poate părea compleșitor, așa că am creat un eveniment care vine în ajutorul celor care vor să aibă o strategie de content marketing eficientă. WeContent reunește specialiști din domeniu care vor discuta strategii, tactici și tendințe în content marketing și-ți vor da informații practice pe care să le poți aplica imediat în business. Participă și tu!

Sursa: Sabina Varga – Copywriter & Content Marketer || blacusens.ro

Tags: , , , ,

Magazine recomandate pentru shopping online:


Elefant.ro FashionDays EvoMag.ro CEL.ro Answear Aoro Carturesti logo QuickMobile dEpurtat PC Garage