flanco tinar depurtat mycloset emag emag fashionup
<<-- Vezi aici magazinele online recomandate de mine de unde puteti sa sa cumparati cu incredere -->>

like la pagina pentru a continua!

 

Ce e ADEVARAT si ce e FALS la Dezbaterea de la REALITATEA TV dintre Ponta si Iohannis

Untitled

Klaus Iohannis si Victor Ponta au participat impreuna la dezbatere de la Realitatea TV … VA ASTEPT AICI sa dezbatem impreuna prestatia celor 2 candidati la alegerile prezidentiale 2014 :)

Vezi aici emisiunea completa!

Luati de aici ARGUMENTE :) asta pentru CRETINI si CRETINE care apreciaza si considera ca un presedinte e bun doar daca are mult papagal si are multe fituici pregatite! Ca si cum pe mine ca cetatean ma doare in pula (sau cot) de faptul ca a venit pregatit ca sa faca o impresie buna intr-o dezbatere de 2 ore pentru a fi mai departe preseditne 5 ani !!!!!!!!

Iata CE E ADEVARAT si CE E FALS la aceasta dezbatere?

informatii sursa: Gandul ; Factual

8955_788913837834979_7434769496723725356_n 9438_788913334501696_6841047117022696325_n 63428_788913134501716_5245913896491805901_n 64270_788882531171443_3504148025963498299_n 150143_788913331168363_3422625917281127160_n 1471390_788913207835042_6334682909499213294_n 1610835_788913861168310_2712712735104252455_n 1908196_788913454501684_2847343042795101031_n 10153934_788913844501645_3634798527970604459_n 10155563_788913877834975_2536397931935111039_n 10342406_788913851168311_668157013644039557_n 10347409_788882521171444_4766938015927638158_n 10387484_788882524504777_3434858603707670836_n 10389988_788913871168309_8418575711289810121_n 10406359_788913137835049_4087520124752522779_n 10415575_788913857834977_1595678111002923651_n 10430362_788882527838110_7648552354336821601_n 10473852_788913827834980_7718353159324899484_n

Iata CE E ADEVARAT si CE E FALS la aceasta dezbatere?

FALS:

Ponta: ”Conform deciziei Curții Constituționale, modificările legii electorale se fac doar prin lege cu minim 6 luni înainte”

Decizia CCR se referă la referendum și prevede un termen de un an. Este de specificat că există o excepție pentru situațiile în care se aduce atingere drepturilor fundamentale (dreptul de vot e inclus în acestea).

În plus, nu trebuie să uităm că una dintre legile electorale (chiarl Legea 370/2004 privind alegerea Președintelui) a fost modificată prin OUG 45/2014 din iunie 2014, cu mai puțin de 5 luni înaintea alegerilor.

ADEVARAT:

Iohannis: ”Aceste lucruri (probleme la vot – n.r.) s-au intamplat si in alti ani, trebuia sa le prevedeti.”

Guvernul ar fi putut estima un număr suficient de secţii de votare în străinătate, pentru că în conformitate cu Art. 32 (2) din Legea 370/2004 „Ministerul Afacerilor Externe comunică Biroului Electoral Central numărul estimat de buletine de vot necesare pentru secţiile de votare din străinătate”. Ori MAE a transmis către BEC un număr estimat de 600.000 de buletine de vot

Nu există un document care să arate cum anume a estimat MAE acest necesar, însă iată ce prevede Hotărârea nr. 4/2008 a Autorităţii Electorale Permanente: „Art. 6 (2) Se recomandă asigurarea unei cabine de vot pentru fiecare 300 de alegători arondaţi la o secţie de votare ori calcularea numărului de cabine de vot necesare după următoarea formulă: Ncv = Asv x Tmv/Tv *, unde: Ncv – necesar cabine de vot; Asv- număr alegători arondaţi la o secţie de votare; Tmv- timp mediu de votare pentru un alegător (aproximativ 2-3 minute); Tv = perioada de timp legală pentru votare (14 ore).”

ADEVARAT:

Iohannis: ”Dumneavoastra ati spus [n.r. romanilor din strainatate] sa pregateasca portofelul”

În timpul unei vizite la Torino, Victor Ponta i-a spus unui român: ””Dacă veniți acasă, atunci pregătiți-vă portofelul, pentru că oamenii care nu mai lucrează acolo vor fi în șomaj, sigur că da, și, dacă, Doamne ferește, statul român pierde procesul, o sa plătim toți”, a mai spus Victor Ponta.”

FALS:

Ponta ”Conform recomandarilor Comisiei de la Venetia, orice schimbare a legilor electorale in timpul jocului este considerata incalcare a legii.”

Invocarea neconstituţionalistăţii modificării „regulilor în timpul jocului”, deşi legitimă, trebuie privită în context. Când se invocă faptul că legislaţia electorală nu poate fi schimbată cu mai puţin de un an înainte de alegeri, se ia în calcul Decizia 334/2013 a Curţii Constituţionale cu privire la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii pentru modificarea şi completarea Legii nr.3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului. În motivarea deciziei sale, Curtea Constituţională invocă recomandările Comisiei de la Veneţia privind referendumurile şi alegerile. Însă, în aceeaşi decizie, la pagina 12, Curtea reţine că:
„De asemenea, “subliniind aceleaşi principii, Comisia de la Veneţia, în Raportul asupra calendarului şi inventarului criteriilor politice de evaluare a alegerilor adoptat de Consiliul pentru alegeri democratice cu ocazia celei de-a 34-a Reuniuni (Veneţia, 14 octombrie 2010) reţine, totodată, că «orice reformă care vizează legislaţia electorală care urmează să se aplice unor alegeri trebuie să albă loc suficient de devreme pentru a putea fi cu adevărat aplicabilă». Cu toate acestea, în anumite situaţii, «pot fi acceptate excepţii de la regula de un an, de exemplu, dacă este necesar să fie remediate pe cale legislativă probleme neprevăzute, sau pentru a rectifica legislaţia electorală, acolo unde aceasta ar aduce atingere drepturilor recunoscute la nivel internaţional»”.
Jurisprudenţa şi documentele examinate relevă instabilitatea legislaţiei româneşti în materie de alegeri, dar şi de referendum, în contradicţie cu principiile statului de drept, existenţa unor deficienţe ale sistemului electoral actual, necesitatea modificării legislaţiei electorale şi faptul că aceasta trebuie să aibă o solidă fundamentare, respectiv să se concretizeze într-un act complex – un cod electoral, precum şi faptul că modificarea trebuie să respecte principiul securităţii juridice, respectiv să nu se intervină (cu unele excepţii admisibile) cu mai puţin de un an înainte de alegeri.”
De aceea, în acest caz, putem vorbi de situaţia descrisă de Comisia de la Veneţia, întrucât unui drept fundamental (dreptul de vot, consfinţit prin articolul 21 din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, ratificată de România: „Voința poporului trebuie să constituie baza puterii de stat; această voință trebuie să fie exprimată prin alegeri nefalsificate, care să aibă loc în mod periodic prin sufragiu universal, egal și exprimat prin vot secret sau urmând o procedură echivalentă care să asigure libertatea votului.”)




Got something to say? Go for it!