Cartea „Primul an de marketing”, semnată de Petre Barbu, conține 14 interviuri cu români care au început să muncească în marketing la începutul anilor ’90.
Petre Barbu este autorul volumului „Primul an de publicitate”, Editura Tandem Media (2013), care cuprinde 13 interviuri cu primii antreprenori români care au fondat primele agenții de publicitate în România.
„Primul an de marketing” este o carte despre destine, branduri, pasiune, multinaționale, muncă și despre românii abia ieșiți dintr-o dictatură, căutându-și libertatea de a alege. Este o carte despre dragostea de branduri, cum au fost lansate, cum au crescut, cum s-au dezvoltat, cum au suferit alături de oameni.
Cartea cuprinde interviuri foarte interesante cu: Mihaela Ungar (Colgate-Palmolive), Aneta Bogdan (Connex), Lucian Neacșu (Coca-Cola), Magda Niculescu (Procter & Gamble), Alexandra Gătej (Unilever), Paul Markovits (Procter & Gamble), Mihai Albu (Pepsi), Dan Oprescu (Unilever), Eusediu Margasoiu (Pepsi), Mihai Ghyka (Bergenbier), Cotiso Hanganu (Flamingo Computer), Mircea Stăiculescu (Procter. & Gamble), Narcis Horhoianu (Procter & Gamble), și Sorin Blaga (Philip Morris).
Cartea „Primul an de marketing” este disponibilă pentru comenzi AICI.
În România postcomunistă, comerțul reprezintă un pilon solid al economiei. În acest fel, marketingul a devenit esențial pentru dezvoltarea pieței, a afacerilor și a economiei. Marketingul este un motor al dezvoltării societății, în ansamblu. De aici rezultă importanța acestei discipline.
14 interviuri față în față cu cei mai importanți oameni de marketing din România, cu o experiență dobândită începând cu anii ’90. Aceștia sunt primii români care au muncit în marketing. Majoritatea acestora au fost angajați de primele multinaționale care au venit în România.
Prin aceste interviuri, carte își propune:
- prezentarea celor mai experimentați români din acest domeniu.
- recuperarea istoriei recente a României, privită din perpectiva economică și de business. Anii ’90 sunt cei mai tulburători și fascinanți de după Revoluție, când toate lumea românească se schimba cu o mare viteză, câutându-și drumul spre capitalism.
- O mărturie originală despre un domeniu foarte la modă în prezent, dar aproape necunoscut la începutul anilor ’90.
Teme de discuție:
- Cum ați ajuns să lucrați în marketing?
- Cum și unde ați învățat marketing? Teoria ca teorie, dar practica te mânca în anii ’90?
- Lucrul cu echipele de atunci.
- Mentorii și oamenii care v-au marcat în acei ani.
- Campanii realizate în acei ani.
- În ce consta, în fapt, munca dvs în marketingul acelor ani?
- Cum era piața românească?
- Cum erau consumatorii?
- Relațiile cu agențiile de publicitate și cu media existente în acei ani.
- Cum erau rețelele de distribuție?
- Dar bugetele de marketing?
- Ce obiective profesionale aveați atunci?
- Succese și insuccese.
Petre Barbu scrie despre media & advertising de peste 20 ani. A debutat editorial cu volumul de nuvele „Tricoul portocaliu fără număr de concurs”, Editura Cartea Românească (1993). A publicat romanele: „Dumnezeu binecuvântează America”, Editura Nemira (1995), „Ultima tresărire a submarinului legionar”, Editura Nemira (1998), „Blazare”, Editura Polirom (2005) și „Marea petrecere” (2014).
A câștigat de două ori premiul de dramaturgie UNITER – „Cea mai bună piesă a anului”, cu piesele „Tatăl nostru care ești în supermarket” (2002) și „Masa puterilor noastre” (2016). A primit premiul pentru excelență în comunicare jurnalistică din partea International Advertising Association – filiala România (IAA) în anul 2010.
Tags: branduri, carte, interviuri, marketing, publicitate